Türkiye'nin sevilen çizgi film kahramanı Niloya, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ndan itibaren yayımlanan yeni bölümleriyle büyük bir başarıya imza attı. Sadece dört ayda 20 milyonu aşan görüntülenme sayısına ulaşan yapım, çocukların ve ebeveynlerin beğenisini kazanmaya devam ediyor.
Türkiye animasyon pazarında yükseliyor
Dizi ve film ihracatında olduğu gibi animasyon alanında da Türkiye’nin başarısı dikkat çekiyor. Precedence Research verilerine göre, küresel animasyon pazarı 2024 yılında 436 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşırken bu rakamın 2034 yılına kadar 895 milyar doları aşması bekleniyor. Türkiye’de animasyon filmlerinin toplam izlenme oranı 2017’de yüzde 8 iken, 2023’te yüzde 32’ye yükseldi.
Çocuklar en çok YouTube’dan izliyor
TÜİK’in 2024 verilerine göre, Türkiye’deki çocukların yüzde 97,4’ü düzenli olarak internet kullanıyor ve yüzde 96,3’ü video izlemek için YouTube’u tercih ediyor. Bu durum, yerli animasyon yapımlarının dijital platformlarda geniş bir kitleye ulaşmasını sağlıyor. Niloya da 6 milyonu aşkın abonesi bulunan YouTube kanalında bu potansiyeli en iyi değerlendiren yapımlardan biri oldu.
Niloya’nın başarısı büyüyor
Psikologlar ve pedagogların katkısıyla hazırlanan senaryosuyla dikkat çeken Niloya, TRT Çocuk ekranlarının yanı sıra dijital platformlarda da yoğun ilgi görüyor. 6,3 milyar görüntülenme ve 625 milyon saatlik izlenmeye ulaşan Türkçe YouTube kanalı dışında, İngilizce, İtalyanca, Portekizce, Arapça ve İspanyolca dahil olmak üzere 13 farklı dilde yayın yapıyor.
En çok televizyonlardan izleniyor
Niloya’nın YouTube izlenme istatistiklerine göre çocuklar çizgi filmleri en çok akıllı televizyonlardan (%75) izliyor. Cep telefonu yüzde 20 ile ikinci sırada, tablet ise yüzde 3’lük oranla üçüncü sırada yer alıyor. Niloya’yı Türkiye’de en çok İstanbul’daki çocuklar izlerken, Ankara, İzmir, Bursa, Konya, Samsun, Gaziantep ve Diyarbakır da öne çıkan şehirler arasında bulunuyor.
Kadın izleyiciler ağırlıkta
İzleyici verilerine göre Niloya’nın kadın izleyici oranı yüzde 56 ile erkek izleyicilerin (%44) üzerinde. Çizgi kahraman, Türkiye dışında Almanya, Azerbaycan, Hollanda, Fransa ve Avusturya’da da geniş bir izleyici kitlesine ulaşarak Türkiye’nin kültürel ihracatına katkı sağlıyor.
72 ilde 1,2 milyon çocukla buluştu
Niloya, sahne gösterileri ve müzikalleriyle bugüne kadar 72 ilde 1,2 milyondan fazla çocukla buluştu. Renkli karakteri, eğitici hikâyeleri ve yerel kültürü eğlenceli şekilde aktaran Niloya, Türkiye’nin en güçlü animasyon markalarından biri olarak öne çıkıyor.