Yönetim modellerinin tümünde en çok konuşulan ve öğretilerin başında gelen hedeflere göre yönetim, bu tekniğin en önemli tarafıdır.

Ünlü düşünür Montaigne’nin söylediği gibi

Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım edemez

Düşündüğümüzde oldukça doğru olan bu söz üzerine hedeflerin önemi ve tasarımı konularında sizlere bazı bilgiler vermek isterim

Hedef tarifi ile başlayan bir hedef tasarımı, sonuçta o hedefe doğru gidecek kitlelerde önemli bir yol gösterici olacaktır.

Savunma, taarruz ve harp sistemlerinde çok önemli bir husus olan hedef tarifi, belirlenen hedeflerin imhasında veya kuşatılmasında en önemli gösterge ve yaşamsal değerin devamını sağlayabilmektedir.

Yanlış ve dikkatsiz yapılan hedef konumlamanın nelere sebep olacağı da bilinmektedir.

Hayatımızın şu dönemlerinde oldukça etkin olan digital ürünlerin neredeyse tamamında hedef belirleme ve sonuca ulaşma programları bulunmaktadır.

Satış veya satınalma ekiplerine verilen hedeflerin gerçekleşmesindeki kriterler, işletmeler ve kişiler için birer performans aracı olarak kullanılmakta, yaşam kalitesine etki edebilmektedir.

Herhangi bir olay, eylem veya hareketin hedefi belirlendiğinde o hedefe ulaşma esasları da belirlenmiş demektir. Yönetim modellerini koruyan ve yapılandıran bu işlevlerin tümünde yönetsel değerler yer almaktadır.

İşletmenizin bir departmanına verdiğiniz hedefin gerçekleşip gerçekleşmemesindeki temel sebepleri bularak bu noktalarda iyileşme ve düzeltmeleri çok rahat yapabilmektesiniz.

Mikro ölçeklerde de baktığımız bunun önemi daha çok ortaya çıkmaktadır.

Çocuk gelişiminden, kariyer basamaklarına kadar kurguladığınız her hedefin tasarımı doğru ve kabul edilebilir olduğunda başarı kaçınılmaz olacaktır.

Yapmamız gereken en önemli hususlardan biri de koyduğumuz hedeflerin ulaşma seviyelerini iyi kontrol etmemizdir.

Temel bir sorudur ‘’Ne olmak istiyorsun’’

Bu sorunun muhatabı olacak kişilerde özellikle çocuk yaşta belirlenen ve istenilen bir hedefe doğru tasarım yapmak, o kişinin ileride kişisel markaya ulaşmasını da sağlayacaktır.

Kişisel kalitemiz ve yansımalarını toplumsal değerlerimiz ile birleştirmek ve buradan doğacak çıktıları iyi yönetmemiz durumunda hedeflerimize daha kolay ulaşacak ve kişisel marka değerimiz artacaktır.

Kendimize koyduğumuz marka tasarımında en önemli ayrıntının da ‘’Evet, ben ne olacağım’’ karşı sorusunda olduğunu bilmek gerekir

Kendi hedef tasarımınız başarılı ile bu sorunun cevabı oluşur, bulunduğunuz sosyal statüde farklılık yaratabilirsiniz.

Hedefleriniz sağlam, umutlarınız güçlü olsun   Kalın sağlıcakla