Gebze Teknik Üniversitesi (GTÜ) Teknopark A.Ş. tarafından yürütülen ve Doğu Marmara Kalkınma Ajansı’nın (MARKA) Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) kapsamında desteklediği “Nitelikli Teknik İş Gücü Eğitimi ve İstihdam Merkezi (NİTEM)” projesi düzenlenen törenle kamuoyuna tanıtıldı. 17 Şubat 2026 tarihinde GTÜ Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen lansmanda, bölge sanayisinin ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmeyi ve yeşil dönüşüme katkı sağlamayı hedefleyen model detaylarıyla paylaşıldı. Programda ayrıca MARKA’nın Yeşil Dönüşüm Teknolojileri Hızlandırıcı Mali Destek Programı kapsamında desteklenen firmalar da açıklandı.
NİTEM ile sanayide nitelikli istihdam hedefi
Lansmanda konuşan GTÜ Teknopark Genel Müdürü Yusuf Çalık, projenin teknik altyapısı ve eğitim modeline ilişkin kapsamlı bir sunum yaptı. NİTEM kapsamında kurulan modern uygulama atölyesinde CNC dik işleme merkezi, 3D yazıcılar ve hassas ölçüm cihazlarıyla donatılmış bir eğitim ortamı oluşturulduğu belirtildi.
Program çerçevesinde Makine Teknik Resim, İmalat Yöntemleri, Kalite Kontrol ve Karbon Ayak İzi Yöneticiliği gibi sanayi için kritik alanlarda uzmanlar yetiştirilecek. Bu eğitimlerin yalnızca teorik değil, uygulamalı bir içerikle tasarlandığı vurgulandı.
GTÜ Rektörü Prof. Dr. Hacı Ali Mantar ise konuşmasında, üniversitelerde üretilen bilginin sahada değere dönüşmesinin önemine dikkat çekti. NİTEM ile hedeflerinin sadece eğitim vermek olmadığını belirten Mantar, 100 genç mühendise sunulacak 2 bin 100 saatlik yoğun eğitim programı sonunda katılımcıların en az yüzde 40’ının bölge sanayisinde istihdam edilmesinin öngörüldüğünü ifade etti. Açılışta MARKA Genel Sekreteri Mustafa Çöpoğlu ve Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz de projeye destek mesajı verdi.
Yeşil dönüşümde 7 firmaya destek
Etkinlikte, MARKA 2025 Yılı Yeşil Dönüşüm Teknolojileri Hızlandırıcı Mali Destek Programı kapsamında destek almaya hak kazanan 7 yenilikçi firma ve projeleri de tanıtıldı. Desteklenen projeler, düşük karbonlu üretimden yapay zekâ destekli tarım teknolojilerine kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.
Destek almaya hak kazanan firmalar ve proje başlıkları şöyle:
Petra Ar-Ge ve Danışmanlık: Düşük karbonlu çimento üretimi
MHRTEK Bilişim Sistemleri: Üretimde enerji verimliliği için yapay zekâ tabanlı optimizasyon platformu
Bridgesoft Ar-Ge Yazılım ve Tarım Makineleri: Yapay zekâ tabanlı spot spreyleme sistemi
Omni Con Danışmanlık: Sürdürülebilirlik ve karbon ayak izi raporlama programı
Agromini Tarım Sistemleri: Yapay zekâ destekli sulama ve gübreleme otomasyonu
Defimec Blokzincir Teknolojileri: Belediyelerle entegre blokzincir karbon kayıt platformu
Mersa Teknoloji Danışmanlık: Güneş enerjili otomatik sulamalı dikey tarım kiti
Projelerin, bölgedeki sanayi kuruluşlarının Avrupa Yeşil Mutabakatı ve sürdürülebilir üretim hedeflerine uyum sürecine katkı sunması bekleniyor.
Protokolden girişimcilere destek
Lansman kapsamında destek almaya hak kazanan firmalara belgeleri protokol üyeleri tarafından takdim edildi. Törene; GTÜ Rektörü Prof. Dr. Hacı Ali Mantar, MARKA Genel Sekreteri Mustafa Çöpoğlu, Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz, Kocaeli Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Hüseyin Sınırcı, KOSGEB Kocaeli Müdürü İbrahim Ustaömer, Gebze Ticaret Odası Başkanı Abdurrahman Aslantaş ile GTÜ Teknopark Yönetim Kurulu Üyesi ve Başkan Vekili Prof. Dr. Mehmet Göktürk katıldı.
Yoğun katılımla gerçekleşen programda çevre illerden gelen teknopark temsilcileri, kamu kurumları, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda basın mensubu yer aldı. NİTEM ve Yeşil Dönüşüm lansmanı, bölgenin teknolojik kalkınma hedefleri açısından önemli bir adım olarak değerlendirilirken, program toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.





