İşte Körfez'in genç şampiyonlarının Meriç Nehri'ndeki o muazzam başarı hikayesi...
İlk Şehir Dışı Sınavında Çifte Gümüş Madalya!
5-7 Haziran tarihleri arasında Edirne'de düzenlenen ve Türkiye'nin en iyi kürek kulüplerinin boy gösterdiği Edirne Meriç Kürek Yarışları'na katılan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi sporcuları, teknik olarak en zorlu kategorilerde podyuma çıkmayı başardı:
Erkekler 2x Kategorisinde İkincilik: Büyükşehir’in başarılı sporcuları Mehmet Deniz Şahin ve Ahmet Eren Yavuz, sergiledikleri üstün performansla erkekler 2x kategorisinde gümüş madalyanın sahibi oldu.
Kadınlar 2x Kategorisinde İkincilik: Kadınlar 2x kategorisinde Kocaeli'yi temsil eden Amine Hatun Yazıcı ve Elif Temiz de muazzam bir yarış çıkararak podyumun ikinci basamağına çıktı ve gümüş madalyayı boyunlarına taktı.
"Beklediğimizden Çok Daha İyi Sonuçlar Aldık"
Henüz bir yıllık kısa bir geçmişe sahip olmasına rağmen 2 bin 109 metrekarelik devasa alanında kürek, kano ve yelken branşlarında gençleri geleceğe hazırlayan merkezin kürek antrenörü Ebru Doğan, kazanılan başarıların tesadüf olmadığını vurguladı. Yaklaşık 6 aydır çok sıkı ve disiplinli bir antrenman programı uyguladıklarını belirten Doğan, "Beklediğimizden çok daha iyi sonuçlar aldık. Kürek sporu teknik açıdan oldukça zor ama bir o kadar da keyifli bir branş. Sporcularımızın bu kısa süredeki muazzam gelişimini görmek bizler için büyük mutluluk. Üstelik ailelerden, bu sporun çocukların hem psikolojik hem de bilişsel gelişimlerine harika katkılar sağladığı yönünde çok olumlu geri dönüşler alıyoruz" dedi.
Genç Kürekçilerin Hedefi Büyük: "Hedefim Olimpiyatlar!"
Madalyayla dönen gençlerin yarışma sonrası yaptıkları açıklamalar ise Kocaeli'de su sporlarının geleceğinin ne kadar parlak olduğunu kanıtlar nitelikteydi:
Ahmet Eren Yavuz: "Kürek sporuna aslında bir arkadaşımın tavsiyesiyle öylesine başlamıştım. İlk başlarda madalya kazanabileceğimi hiç düşünmüyordum. Ancak zamanla bu spora aşık oldum. Şimdi hedeflerim çok daha büyük, artık profesyonel olarak bu yolda devam etmek istiyorum."
Mehmet Deniz Şahin: "Başiskele Su Sporları Eğitim Merkezi benim için sadece bir kulüp değil, ikinci bir aile oldu. Hocalarımız ilk günden beri arkamızda duruyor. Hedefim olimpiyatlara kadar gitmek ve ülkemi orada temsil etmek."
Beren Gökçe Acer: "Kürek sporu hayatımı tamamen düzene soktu ve bana harika bir disiplin kazandırdı. Bu spor sayesinde derslerime olan ilgim ve başarım da arttı. Bize bu muhteşem imkanları sunan Büyükşehir Belediyesi sayesinde kendimizi çok şanslı hissediyoruz."
Meriç Nehri'ndeki gümüş madalyalarla moral depolayan ve motivasyonlarını en üst seviyeye çıkaran Kocaeli'nin genç kürekçileri, şimdi gözlerini önümüzdeki süreçte düzenlenecek olan Türkiye Kupası’na çevirdi.