Emlak vergisinin 2025 yılı ilk taksit ödeme dönemi yaklaşıyor. Konut, iş yeri ve arsa sahiplerini yakından ilgilendiren bu vergi, her yıl belediyeler aracılığıyla iki eşit taksitte tahsil ediliyor. Peki;  Emlak vergisi ödeme tarihleri ne zaman? 2025 yılı için emlak vergisi, nereden ödenir? Emlak vergisi kaç TL? İşte, emlak vergisi ödeme tarihleri ve yöntemi.

EMLAK VERGİSİ NEDİR?

Emlak Vergisi; Türkiye sınırları içinde bulunan bina ve arsa mülkleri için verilen bir vergi modelidir. Bu vergi türü, bina vergisi ve arazi vergisi olmak üzere iki gruba ayrılır. Bir mülkün sahibi olmadığı takdirde ise arsa ya da binanın tahsis edildiği kişiler vergiyi ödemekle sorumludur.  Yeni bir ev ya da arsa satın alırsanız emlak vergilerinizi ödeyebilmeniz için önce emlak beyanında bulunmanız gerekmektedir.

2025 YILI İLK İLK TAKSİT SON ÖDEME TARİHİ NE ZAMAN?

2025 yılına ait emlak vergisinin birinci taksit ödemeleri 31 Mayıs tarihine kadar yapılabilecek. Vatandaşlar ödemelerini bağlı bulundukları belediyelerden ya da Gelir İdaresi Başkanlığının resmi internet sitesi üzerinden gerçekleştirebilir. Yılın ikinci taksit ödemesi ise 30 Kasım 2025 tarihinde sona erecek.

EMLAK VERGİSİNDEN KİMLER MUAF?

Emlak vergisinde bazı muafiyetler de mevcut. Emekli, işsiz, ev hanımı ya da engelli vatandaşlardan belirli şartları taşıyanlar bu vergiden muaf tutulabiliyor. Ancak bu muafiyetin geçerli olabilmesi için ilgili belediyeye müracaatta bulunulması gerekiyor.

EMLAK VERGİSİ NASIL HESAPLANIR?

Emlak vergisi, taşınmazın türü ve bulunduğu il ve ilçeye göre değişiklik gösterir. Ödenecek tutar ise taşınmazın satış esnasında belirlenen rayiç bedeli üzerinden hesaplanır. Konutlardan binde 1, mesken dışı binalardan binde 2, arazilerden binde 1,arsalardan da binde 3 oranında emlak vergisi alınır.

Kardelen Hareketi, 24 Aralık’ta Siyasi Parti Olarak Kuruluyor
Kardelen Hareketi, 24 Aralık’ta Siyasi Parti Olarak Kuruluyor
İçeriği Görüntüle

EMLEK VERGİSİ NEREYE ÖDENİR?

Tapu Taşınmaz Beyan olarak adlandırılan bu işlem, e-devlet üzerinden Gelir İdaresi Başkanlığı ya da ilgili belediyeye yada başvurarak yapılabilir.

EMLAK VERGİSİ İÇİN HANGİ BELGELER GEREKLİ?

Mülk sahibinin nüfus cüzdanı fotokopisi, bina ruhsatı, iskân izin belgesi fotokopisi, emlak bildirim formu gereklidir.

 

Kaynak: HABER MERKEZİ