Uzman isim, 2026 yılında Cumhurbaşkanlığı Programı'nda yer alan hedefler doğrultusunda emekli sisteminde büyük değişiklikler beklediğini söyledi. Uzman isim, "Çalıştıkça daha yüksek maaş almanızı sağlayan emeklilik sistemi yolda." diye duyurdu.

Aldığı düşük maaşlar nedeniyle geçinmekte zorlanan milyonlarca emekli ve çalışan için yeni bir umut ışığı geldi. Konu hakkında açıklama yapan SGK uzmanı İsa Karakaş, milyonlarca çalışan ve emekliyi ilgilendiren duyuruyu yaptı.

Açıklamasında Hükümetin yeni planlarından bahseden uzman isim, daha çok çalıştıkça daha çok kazanmanızı sağlayacak yeni bir sistemden bahsetti.

Daha uzun ve kısa çalışanlar arasındaki fark

Karakaş, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: "Bugün 360 gün prim ödeyen ile 9 bin gün prim ödeyen çoğu zaman aynı kök maaşı alıyor."

Bu durumun adaletsizliklere neden olduğunu belirten uzman isim, çalışanlar arasında huzursuzluğun da nedenlerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Sosyal güvenlik sisteminde acı tablo: Tek bir gün bile maaş hakkını elinden alabiliyor
Sosyal güvenlik sisteminde acı tablo: Tek bir gün bile maaş hakkını elinden alabiliyor
İçeriği Görüntüle

Tl 28

Peki yeni sistem nasıl olacak?

Karakaş'a göre, bu reform 2 aşamalı şekilde gerçekleşecek. İlk aşamada, kısmi ve tam olmak üzere emeklilik için ayrı tavan maaşları belirlenecek. Bu sayede hem erken emekli olan daha düşük maaş alacak hem de ikinci aşamada ise 20 ila 25 yılın üzerindeki prim biriktiren vatandaşlar her yıl için ek prim oranı, yani ABO artışı alacak.

2026 yılındaki beklentileri açıkladı

Karakaş, yaptığı son açıklamada, eğer bu hedefler gerçekleşirse sistemin hem çok uzun süreli istihdamı teşvik edecek hem de Hükümetin bütçesine ek yük olmadan çalışanı ödüllendirecek bir sistem olacağı yorumunda bulundu.

Kaynak: HABER MERKEZİ