İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi başkanlığında, Türkiye genelindeki tüm illerin valiliklerinin katılımıyla geniş kapsamlı bir asayiş ve koordinasyon toplantısı gerçekleştirildi. Son dönemde toplumsal gündemin en önemli başlıklarından biri haline gelen 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu çerçevesinde düzenlenen "Güvenlik ve Değerlendirme Toplantısı", gelişen teknolojik altyapı imkanları doğrultusunda Video Konferans Sistemi (VKS) üzerinden dijital ortamda yapıldı.
Kocaeli Heyeti Vali Aktaş Önderliğinde Tam Kadro Katıldı
Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, Kocaeli’deki mevcut durumun raporlandığı ve geleceğe dönük stratejilerin belirlendiği bu kritik toplantıya valilik makamından VKS kanalıyla katıldı. Kentteki sokak hayvanlarının rehabilitasyonu, çevre güvenliği ve kanunun sahadaki uygulamalarının duyarlılıkla ele alındığı oturumda Vali Aktaş’a Kocaeli’nin yerel yönetim ve çevre bürokrasisi de eşlik etti.
Toplantı salonunda Vali Aktaş’ın yanı sıra; Kocaeli Vali Yardımcısı Nuri Özder, Tarım ve Orman İl Müdürü Ali Ulvi Özerdem, Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Kocaeli Şube Müdür Vekili Neriman Koç ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Ebubekir Ardıç hazır bulundu.

Sahadaki Güvenlik Tedbirleri ve Ortak Stratejiler Konuşuldu
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin yönetiminde gerçekleşen toplantı süresince, 5199 sayılı kanunun getirdiği yasal yükümlülükler doğrultusunda yerel yönetimlerin ve kolluk kuvvetlerinin koordineli çalışması gerektiği vurgulandı. Kocaeli özelinde sokak hayvanlarına yönelik yürütülen barınak projeleri, popülasyon kontrolü, aşılama çalışmaları ve hem şehir güvenliğini hem de hayvan refahını gözeten hassas dengeler üzerinde duruldu. Bakanlık yetkilileri ile karşılıklı görüş alışverişinin yapıldığı toplantıda, kurumlar arası iş birliğinin artırılarak uygulamaların kararlılıkla sürdürüleceği ifade edildi.





