Türkiye yollarında adeta bir klasik haline gelen Fiat Egea Sedan için sona gelindi. Uygun fiyatı, sağlamlığı ve geniş servis ağıyla uzun yıllardır satış listelerinin zirvesinden inmeyen Egea Sedan’ın üretimi durduruluyor. Tofaş CEO’su Cengiz Elordu, canlı yayında yaptığı açıklamayla otomotiv sektöründe büyük yankı uyandıran kararı kamuoyuyla paylaştı.
2026 Haziran’da Veda Ediyor
Tofaş CEO’su Cengiz Elordu, CNBC-e’de katıldığı canlı yayında gazeteci Emre Özpeynirci'nin sorularını yanıtladı. Elordu, Fiat Egea Sedan modelinin üretiminin en geç 2026 Haziran ayında sona ereceğini açıkladı. 2015’ten bu yana banttan inen Egea Sedan’lar, sadece Türkiye’de değil ihracat pazarlarında da yoğun ilgi görüyordu.
Cengiz Elordu, “Egea üretimine ilişkin kararımızı yakın zamanda alacağız, ancak uzatma kararı gelse bile bu sadece 6 aylık olur,” ifadeleriyle modelin geleceğine dair net bir çerçeve çizdi.
700 Bin Satışla Türkiye Rekoru Kırdı
2015 yılında piyasaya çıkan Egea Sedan, kısa sürede Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili haline geldi. Elordu’nun verdiği bilgiye göre, bugüne kadar 700 binin üzerinde Egea Sedan satışı gerçekleşti. Toplamda 1 milyon 350 bin adet üretilen Egea ailesinin yarısından fazlasını sadece sedan gövde tipi oluşturdu.
Egea’nın başarısının arkasında, segmentine göre erişilebilir fiyatı, sade tasarımı ve düşük kullanım maliyetleri yer aldı. Tofaş CEO’su da bu başarıyı “Doğru ürünü doğru fiyatla sunarsanız, karşılığını mutlaka alırsınız” sözleriyle özetledi.
Sedan Yerine SUV Tercihi Yükseliyor
Egea Sedan’ın üretimden kaldırılmasının arkasındaki temel nedenlerden biri de değişen müşteri alışkanlıkları. Elordu, tüketicilerin sedan yerine SUV modellere yöneldiğine dikkat çekerek, boşalan üretim kapasitesinin yeni bir modelle doldurulacağını belirtti.
“Tofaş olarak müşteri eğilimlerini çok yakından takip ediyoruz,” diyen Elordu, yeni modelin ne olacağı konusunda net bir bilgi vermedi ancak SUV segmentine işaret etti. Bu da, ilerleyen dönemde yerli üretim yeni bir SUV modelin Fiat çatısı altında tanıtılabileceği ihtimalini güçlendiriyor.
Egea’dan Sonra Ne Olacak?
Fiat Egea Sedan’ın üretiminin durması, markanın Türkiye pazarındaki konumunu da yeniden şekillendirecek. Elordu, “Egea’nın başarısı tesadüf değildi, bu nedenle bir sonraki modelde de aynı başarıyı hedefliyoruz,” diyerek yeni model için umut verdi.
Kulislerde, Egea’nın yerine geçecek modelin elektrikli ya da hibrit SUV olabileceği konuşuluyor. Fiat’ın Avrupa genelinde sürdürülebilirlik ve emisyon hedefleri doğrultusunda elektrikli modellere yöneldiği biliniyor. Bu kapsamda, Tofaş’ın yeni yatırımlarını Bursa’daki fabrikaya kaydırması da gündemde.