Türk Limanlarında Nisan Ayı Rekoru: 48 Milyon Ton Yük Elleçlendi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Türkiye'nin deniz ticaretindeki yükselişini müjdeleyen yeni verileri paylaştı. Bakan Uraloğlu’nun açıklamasına göre, Türkiye genelindeki limanlarda Nisan ayında gerçekleştirilen yük ve konteyner trafiği, tüm zamanların Nisan ayı rekorunu kırdı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 'Sıfır Atık Hareketi ve hayata geçirdiğimiz projeler ile ekonomimize 365 milyar lira katkı sağladık'
Cumhurbaşkanı Erdoğan: 'Sıfır Atık Hareketi ve hayata geçirdiğimiz projeler ile ekonomimize 365 milyar lira katkı sağladık'
İçeriği Görüntüle

Nisan Ayında Tarihi Zirve

Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı paylaşımda, limanlardaki hareketliliğin küresel ticaret hacmindeki artışla paralel olarak ivme kazandığını belirtti. Nisan ayına ait veriler şu şekilde gerçekleşti:

  • Toplam Yük Elleçleme: 48.230.930 Ton

  • Konteyner Elleçleme: 1.179.454 TEU

Bu rakamlar, Türkiye'nin liman işletmeciliği kapasitesinin her geçen yıl daha verimli hale geldiğini ve küresel tedarik zincirindeki yerini sağlamlaştırdığını kanıtlıyor.

"Stratejik Konum ve Güçlü Lojistik"

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin denizcilik sektöründeki başarısını stratejik avantajlarına bağlayarak şu ifadeleri kullandı:

"Türkiye; güçlü lojistik kapasitesi ve stratejik konumuyla küresel ticaretteki rolünü her geçen gün daha da güçlendiriyor."

Yatırımların meyvesini verdiğini vurgulayan bu veriler, Türkiye'nin bir lojistik merkez olma yolunda emin adımlarla ilerlediğinin göstergesi olarak kabul ediliyor. Uzmanlar, limanlardaki bu artışın ihracat rakamlarına ve cari dengeye de pozitif yansıyacağını öngörüyor.

Muhabir: Metehan Şanlı