Arnavutköy Belediyesi ile Yıldız Teknik Üniversitesi arasında Teknopark Arnavutköy'ün kurulmasına yönelik protokol imza töreni, Nuri Pakdil Kültür ve Sanat Merkezi Çok Amaçlı Salonu’nda gerçekleştirildi. Törene eski Devlet Bakanı Bülent Akarcalı, Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Eyüp Debik, Arnavutköy Kaymakamı Mahmut Hersanlıoğlu, Arnavutköy Belediye Başkanı Mustafa Candaroğlu, Yıldız Teknopark Genel Müdürü Doç. Dr. Muhammet Garip ve çok sayıda davetli katıldı.

Yıldız Teknopark Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Emre Holoğlu, törende yaptığı sunumda, Yıldız Teknoloji Geliştirme Bölgesi’nin mevcut kapasitesine değindi. Holoğlu, Yıldız Teknopark bünyesinde şu an 750 firmanın faaliyet gösterdiğini, yaklaşık 15 bin kişiye istihdam sağladığını ve yıllık 3,2 milyar dolar ihracat hacmine ulaştıklarını belirtti.

İstanbul'da yağmur sonrası gün batımı mest etti
İstanbul'da yağmur sonrası gün batımı mest etti
İçeriği Görüntüle

Arnavutköy Artık Teknoloji Üreten Bir Merkez Olacak

Arnavutköy Belediye Başkanı Mustafa Candaroğlu, konuşmasında Arnavutköy’ün gelişim vizyonunda bilimin ve teknolojinin önemli bir yer tuttuğunu belirterek, ilçenin yalnızca fiziki yatırımlarla değil, teknoloji üretimiyle de büyümesi gerektiğini ifade etti. Candaroğlu, "Kurulacak teknopark, genç girişimciler ve araştırmacılar için önemli fırsatlar sunacak. Arnavutköy’ü inovasyon ve üretim odaklı bir merkez haline getireceğiz," diyerek projeye olan inancını vurguladı. Ayrıca, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Türkiye Yüzyılı vizyonuna atıfta bulunarak, bilim ve teknoloji temelli kalkınma hedeflerine yerel yönetim olarak katkı sunmayı amaçladıklarını ifade etti.

Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Eyüp Debik ise, Yıldız Teknopark'ın Türkiye'nin en büyük teknoparklarından biri olduğunu belirterek, güçlü girişimcilik ekosisteminin Arnavutköy’e taşınacak olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Teknopark Projesiyle Nitelikli İstihdam ve Girişimcilik Desteklenecek

Proje kapsamında teknoloji şirketleri, girişimciler, araştırmacılar ve üniversite öğrencileri aynı çatı altında buluşacak. Ar-Ge çalışmaları, yazılım ve yüksek teknoloji üretimi için yeni alanlar oluşturulacak. Teknopark Arnavutköy’ün faaliyete geçmesiyle birlikte ilçede nitelikli istihdam artışı bekleniyor. Genç girişimcilerin desteklenmesi, üniversite-sanayi işbirliklerinin güçlendirilmesi ve Arnavutköy’ün teknoloji üretiminde önemli bir merkez haline gelmesi hedefleniyor.

Kaynak: İHA