Tüm dünyada kullanılan kombi ve dış üniteli ısı pompaları artık tarih oluyor. Hollandalı bir firma yeni ısıtma teknolojisini resmen duyurdu. "Termoakustik Isı Motoru" adı verilen proje yakında üretilmeye başlanacak. 2027 yılında ilk olarak Avrupa pazarında ve daha sonra küresel çapta satışa sunulacak olan cihaz, enerji verimliliğini artırmayı ve gürültü kirliliğini ortadan kaldırmayı amaçlıyor.
SES DALGALARIYLA GELEN YÜKSEK ISI
Kombilerden farklı olarak yeni sistemde basılan helyum gazına saniyede tam 60 kez ses dalgası gönderiliyor. Bu dalgalar gazı hızla sıkıştırıp genleştirerek yüksek miktarda ısı açığa çıkarıyor. Bu enerji, özel bir modülle doğrudan evin radyatörlerine yönlendiriliyor.
ESKİ PETEKLERİ DEĞİŞTİRMEYE GEREK KALMIYOR
Mevcut ısı pompalarının en büyük sorunu, su sıcaklığının eski tip döküm petekler için yetersiz kalmasıydı. Geliştirilen yeni termoakustik teknoloji bu teknik engeli aşıyor. Sistem 80 dereceye kadar sıcak su üretebiliyor.
Bu kapasite büyük bir avantaj sağlıyor. Mülk sahipleri, evlerindeki mevcut boru tesisatını veya radyatörleri değiştirmek zorunda kalmadan modern teknolojiye geçiş yapabilecek.
SIFIR GÜRÜLTÜ VE 20 YIL KULLANIM ÖMRÜ
Gürültülü çalışan dış üniteler bu teknolojiyle rafa kalkıyor. Hareketli parça sayısının minimumda tutulması ve özel dengeleme pistonları sayesinde cihaz, 40 desibelin altında bir ses seviyesiyle çalışıyor.
Sistemin bir diğer dikkat çeken noktası ise dayanıklılık oranı. Klasik kompresörlerde yaşanan gaz kaçağı ve arıza riskleri tamamen ortadan kaldırıldı. Zararsız helyum gazıyla çalışan motor, neredeyse hiç bakım gerektirmeden 20 yıllık bir kullanım ömrü vadediyor.
EKSİ 25 DERECEDE BİLE TAM VERİM
Geliştirilen bu teknoloji, küçük bir apartman dairesinden devasa sanayi tesislerine kadar geniş bir yelpazede kullanılabilecek. Dondurucu soğukların yaşandığı eksi 25 derecelik ortamlarda dahi sistem, hiçbir performans kaybı yaşamadan çalışmaya devam ediyor.

