Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı, ulaşım planlamasının en temel ama en hayati bileşeni olan "yaya ulaşımı" için kapsamlı bir çalıştay düzenledi. Kamu kurumları, akademisyenler, sivil toplum kuruluşları ve özel sektör temsilcilerinin katıldığı programda, Kocaeli’nin yaya hareketliliği mercek altına alındı.
“Yaya Erişim Manifestosu Oluşturuyoruz”
Çalıştayın açılışında konuşan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Hayri Baraçlı, Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUP) ile Kocaeli’nin yol haritasının hazır olduğunu belirtti. Baraçlı, yaya stratejilerinde erişilebilirliğin hayati önem taşıdığını vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
“Türkiye’de fırsatlar oluşturabilecek bir şehir anlayışı içerisinde hareket ederken, bir 'Yaya Erişim Manifestosu' oluşturma gayreti içerisindeyiz. Lastik tekerlekli, raylı sistem ve deniz ulaşımını çözerken, yürünebilir şehir anlayışını da ön planda tutuyoruz. Özellikle dezavantajlı bireylerin göz ardı edilmediği bir erişim sistemi inşa etmemiz lazım.”
5 Farklı Masada Çok Sesli Çözüm
İletişim Uzmanı Murat Çağatay’ın sunumuyla devam eden çalıştayda, katılımcılar uzmanlık alanlarına göre 5 farklı tematik masada toplandı:
Günlük yaya kullanıcıları,
Esnaf ve yerel işletmeler,
Sivil toplum kuruluşları ve uzmanlar,
Kurumsal paydaşlar,
Kırılgan kullanıcılar (Engelli, yaşlı ve çocuklar).
Ortak Akıl Yol Gösterecek
Bu tematik oturumlarda; yaya altyapısının fiziksel durumu, güvenlik eksiklikleri ve yönetsel sorunlar detaylıca analiz edildi. Katılımcıların sunduğu çözüm önerileri ve paylaştığı deneyimler, Kocaeli’nin gelecekteki yaya ulaşım ağının temel taşlarını oluşturacak. Çalıştaydan çıkan sonuçlar, kentin tüm kullanıcıları için daha yaşanabilir ve erişilebilir bir Kocaeli hedefi doğrultusunda rehber niteliği taşıyacak.




