Hem test sürüşü hem hediyeler! Ford Trucks’tan 12 ili kapsayan büyük etkinlik
Hem test sürüşü hem hediyeler! Ford Trucks’tan 12 ili kapsayan büyük etkinlik
İçeriği Görüntüle

İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Çin merkezli Temu ve Shein gibi e-ticaret platformlarından yapılan alışverişlerin ticarete dönüştüğünü belirterek, gümrüksüz sınırın 30 eurodan sıfıra indirilmesi gerektiğini söyledi.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Çin ile artan e-ticaret ilişkileri ve Türkiye’deki etkileri hakkında çarpıcı değerlendirmelerde bulundu. Çin merkezli platformlar üzerinden yapılan bireysel alışverişlerin artık ticari boyuta ulaştığını vurgulayan Avdagiç, mevcut 30 euroluk gümrüksüz alışveriş sınırının yeterli olmadığını, bu sınırın sıfırlanması gerektiğini ifade etti.

Çin, doğrudan tüketiciye satışta agresif büyüyor

İTO Başkanı, Çin’in ihracatta strateji değişikliğine giderek doğrudan tüketiciye satış modeline yöneldiğini söyledi. Çin’in yıllık 3,5 trilyon dolarlık ihracatını önümüzdeki 15-20 yıl içinde 5-6 trilyon dolara çıkarmayı hedeflediğini, bu büyümenin yaklaşık 2 trilyon dolarının B2C yani doğrudan tüketiciye satış yöntemiyle gerçekleşmesinin beklendiğini aktardı. Bu durumun Türkiye için ciddi bir tehdit oluşturduğunu belirten Avdagiç, özellikle Çin’den gelen bazı kırtasiye ürünlerinin ithalat yoluyla ülkeye sokulmasının zor olduğunu, ancak bireysel alışveriş kisvesi altında bu ürünlerin iç piyasaya girdiğini ifade etti.

Temu ve Shein alışverişleri ticarileşti, önlem şart

Çinli Temu ve Shein gibi popüler e-ticaret siteleri üzerinden yapılan alışverişlerin artık bireysel ihtiyaç sınırlarını aştığını ve küçük çaplı ticarete dönüştüğünü belirten Avdagiç, bu durumun iç pazarda dengesizlik yarattığını vurguladı. “Teorik olarak bu alışverişler kişisel ihtiyaç gibi görünse de pratikte ticari faaliyet niteliği taşıyor” diyen Avdagiç, gümrüksüz alışveriş limitinin 30 euroya çekilmiş olmasının olumlu ama yetersiz olduğunu, bu sınırın tamamen kaldırılarak sıfıra indirilmesi gerektiğini savundu.

BYD’nin Türkiye yatırımı gecikiyor

Çin merkezli otomotiv üreticisi BYD’nin Türkiye’de yapmayı planladığı fabrika yatırımı hakkında da konuşan Avdagiç, süreci yakından takip ettiklerini belirtti. Türkiye’de otomotiv ana sanayisine yönelik üretim yapan 500’e yakın firmanın yer aldığı güçlü bir sektörel yapının temsilcisi olduklarını söyleyen Avdagiç, ilk açıklanan takvime göre yatırımla ilgili ilerlemenin şu anda beklentilerin gerisinde kaldığını dile getirdi. “En nazik ifadeyle söylersek, zaman planına uygun bir proje ilerleyişi şu an için mevcut değil. Ancak umuyoruz ki kısa süre içinde yatırım konusunda somut bir mesafe alınır” diye konuştu.

Kaynak: İHA