Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), Resmi Gazete’de yayımladığı yeni tebliğle muayene katılım payı ücretlerinde yeniden düzenlemelere gitti. Geçtiğimiz ay yapılan artış sonrası gelen tepkiler doğrultusunda, ücretlerde bir değişiklik yapılması kararlaştırıldı. Buna göre, devlet hastaneleri ve vakıf üniversitelerindeki muayene ücretleri, 45 TL'den 20 TL'ye indirildi.
Yeni düzenleme ile birinci basamaktaki sağlık hizmeti sunucularında hekim ve diş hekimi muayenelerinden katılım payı alınmayacak. Diğer sağlık hizmetleri için ise şu ücretler geçerli olacak: İkinci basamak resmi sağlık hizmeti sunucularında 20 TL, Sağlık Bakanlığı'na bağlı eğitim ve araştırma hastaneleri ile semt polikliniklerinde 20 TL, üçüncü basamak Sağlık Bakanlığı hastanelerinde 20 TL, diş hekimliği fakülteleri olan devlet/vakıf üniversite hastanelerinde 20 TL ve tıp fakülteleri bulunan devlet ve vakıf üniversitelerinin sağlık araştırma merkezlerinde 20 TL.
Özel sağlık hizmeti sunucularında ise ikinci ve üçüncü basamak muayene ücretleri 50 TL olacak. Aile hekimlerinden sevk edilerek yapılan muayenelerde ise katılım payı %50 indirimli olarak tahsil edilecek.
Bu düzenleme, 15 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak ve yürürlükteki düzenlemeleri Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı yürütecek.





