Ekonomi

Günlük yemek ücreti 2026’da ne kadar oldu? Yeni tutar Resmî Gazete’de yayımlandı

2026 yılı için çalışanlara sağlanan günlük yemek ücreti KDV hariç 300 TL olarak açıklandı. Yeni tutar, geçtiğimiz yıla göre yüzde 25 artış anlamına geliyor.

Abone Ol

Çalışanlara sağlanan yemek desteğine ilişkin sınır tutar, 31 Aralık 2025 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan 332 Seri Nolu Gelir Vergisi Genel Tebliği ile duyuruldu. Tebliğe göre, 2026 yılında işverenlerin çalışanlarına sunacağı günlük yemek bedeli KDV hariç 300 TL olarak uygulanacak. Böylece hem çalışanlara sunulan sosyal hak güçlendirilmiş oldu hem de işverenlere sağlanan vergi avantajı güncellendi.

2026 Günlük Yemek Ücreti Ne Kadar Oldu?

Resmî Gazete’nin 5. mükerrer sayısında yayımlanan tebliğe göre, çalışanlara sunulan günlük yemek ücreti 2026 yılı itibarıyla KDV hariç 300 TL olarak belirlendi. %10 KDV ile birlikte bu tutar 330 TL’ye ulaşıyor. Bu güncelleme, hem yemek kartı sağlayıcılarını hem de işverenleri yakından ilgilendiriyor.

Multinet Up tarafından yapılan açıklamada da bu yeni tutar vurgulanarak, yemek kartı kullanan işverenlerin çalışanlarına 330 TL’ye kadar olan yemek desteğini vergi avantajı kapsamında sunabileceği belirtildi.

Vergi Avantajı Devam Ediyor

Gelir Vergisi Kanunu kapsamında işverenlerin çalışanlarına sunduğu yemek desteği, belirlenen günlük üst sınıra kadar Gelir Vergisi ve Damga Vergisi’nden istisna tutuluyor. Bu uygulama, işverenlerin maliyetlerini düşürürken, çalışanların net fayda elde etmesini sağlıyor.

Yani 2026 yılı için günlük 300 TL’ye kadar olan yemek yardımları, işveren açısından vergiden düşülebilirken, çalışan için de ek gelir niteliğinde değerlendirilmiyor. Bu sayede yemek desteği hem işveren hem de çalışan açısından önemli bir kazanım olmaya devam ediyor.

Yüzde 25’lik Artışla Enflasyona Karşı Güncelleme

Geçtiğimiz yıl yani 2025’te günlük yemek ücreti KDV hariç 240 TL olarak uygulanıyordu. Bu yılki 300 TL’lik yeni sınır, önceki yıla göre yüzde 25 oranında bir artışı temsil ediyor. Bu artış, yüksek enflasyon ortamında çalışanların alım gücünü korumaya yönelik bir adım olarak yorumlanıyor.

Söz konusu artış, özellikle büyük şehirlerde dışarda yemek yemenin maliyetinin arttığı bu dönemde, yemek kartı kullanan çalışanların bir nebze de olsa rahatlamasını sağlayacak. Aynı zamanda işverenler açısından da sosyal yan hakları koruma anlamında önemli bir gelişme.

Hem Çalışan Hem İşveren Kazanıyor

Yeni düzenleme, işverenlerin çalışanlarına sağladığı yemek desteğini daha avantajlı hale getirirken, çalışanların da günlük ihtiyaçlarını karşılamasında önemli bir destek sunuyor. Artan maliyetler karşısında yüzde 25 oranındaki artış, çalışan haklarının güçlendirilmesi açısından olumlu bir adım olarak öne çıkıyor.