Ekonomi

Faturası yüksek gelen başvursun: İndirim yerine nakit para alacaklar!

Kış aylarında bütçeyi en çok zorlayan ısınma giderleri için Ankara'da yeni bir plan masada. Enerji yönetimi, yıllardır uygulanan "fatura sübvansiyonu" modelini değiştirmeye hazırlanıyor. Herkese eşit indirim yerine, ihtiyacı olana doğrudan nakit dönemi başlıyor. Emekliler ve dar gelirliler, devlet desteğini artık faturasında değil, banka hesabında görecek. İşte tüm detaylar...

Abone Ol

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sosyal yardımlarda yöntem değişikliğine gidiyor. Mevcut sistemde devlet, doğalgaz fiyatlarını sübvanse ederek zengin-fakir ayrımı yapmadan tüm abonelere destek oluyordu. Yeni sistemde de vatandaşa destek verilmek amaçlanırken, bu desteğin kapsamı nakit verilerek, karar ve harcama yetkisi vatandaşa devredilecek.

EMEKLİYE ÖZEL KIŞ DESTEĞİ

Yeni modelin merkezinde sabit gelirliler var. Özellikle emekliler, kış aylarında artan fatura yükü altında ezilmemesi için öncelikli grup olarak belirlendi.

Sistem şöyle işleyecek: Vatandaş faturasını normal tarife üzerinden ödeyecek. Ancak devlet, belirlediği destek tutarını "ısınma yardımı" adı altında vatandaşın hesabına yatıracak. Böylece destek, dolaylı yoldan değil, doğrudan cebe girmiş olacak.

KADEMELİ TARİFE ÇALIŞMASI SÜRÜYOR

Bürokratların masasında sadece nakit yardım yok. "Kademeli tarife" uygulaması için de teknik analizler devam ediyor.

Az tüketenin az, çok tüketenin çok ödeyeceği bu sistemle, tasarrufun teşvik edilmesi amaçlanıyor. Nakdi yardım sisteminin, mevcut sosyal yardım altyapısına entegre edilerek suistimallerin önüne geçilmesi hedefleniyor. Hangi haneye ne kadar ödeme yapılacağı, analizler bittiğinde netleşecek.