Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin kent içi ulaşımı rahatlatmak için yürüttüğü Başiskele Kavşağı Koridor Projesi, planlandığı şekilde ilerliyor. 2 milyar TL maliyetli projede, Başiskele ile İzmit arasındaki trafiği önemli ölçüde azaltacak fore kazık imalatı başladı. Toplamda 20.489 metrelik fore kazık yapılması planlanan projede, şu ana kadar 9.041 metre tamamlanarak yüzde 44 seviyesine ulaşıldı.
Trafiğe Nefes Aldıracak Proje
Haziran sonunda başlatılan proje, 16 kilometrelik ulaşım koridoru olarak planlandı. D-130 Karayolu’ndaki yoğunluğu azaltmayı hedefleyen çalışmada 9 köprü, 7 menfez ve 2 yaya üst geçidi yer alacak. Yaklaşık 300 bin metreküplük kazı ve dolgu çalışması yapılırken, zemin güçlendirmede 100 bin metreküp geofoam teknolojisi kullanılıyor.
Beton ve Demir Çalışmaları
Proje kapsamında 167 bin ton plent miks temel (PMT) ve asfalt serimi yapılacak. Ayrıca 30 bin metreküp beton dökümü ve 5 bin 500 ton nervürlü demir kullanılacak. Trafik güvenliği için 13 bin metre yağmursuyu hattı ve 11 bin 500 metre oto korkuluk imalatı da projeye dahil edildi.
Zemin İyileştirme Sürüyor
Projenin 1. etabında, İzmit istikametinden Başiskele Belediyesi yönüne doğru dönüş köprüsünün imalatı sürüyor. Zemini güçlendirmek için çeşitli boylarda kazık hesapları yapılıyor. Toplam 8.500 metre derinlikte kazık çakılarak alanın dayanıklılığı artırılıyor.
Kazık makinesiyle belirlenen derinliğe inilerek hafriyat çıkarılıyor, ardından demir donatılar yerleştirilip betonlama işlemi yapılıyor. D-130’un güney tarafında köprünün ilk ayağı tamamlandıktan sonra kiriş imalatına geçilecek.
Çalışmalar 11 Bölgeye Yayılıyor
Projede 11 bölgede, toplam 1002 adet fore kazık imalatı planlanıyor. Şu ana kadar 6 bölgenin çalışması bitirilirken, kalan 5 bölgedeki fore kazık imalatı da kısa sürede tamamlanacak.
Kent trafiğine kalıcı çözüm getirmesi beklenen Başiskele Kavşağı Koridor Projesi, tamamlandığında hem sürüş güvenliğini hem de bölgedeki ulaşım konforunu artıracak.