Türk ihracatçıları Çin pazarında güçlü bir büyüme hedefliyor. 2024 yılında Çin’e ihracatını yüzde 54 artırarak 302 milyon dolardan 465 milyon dolara çıkaran Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), önümüzdeki üç yıl içinde Çin’e ihracatı 1 milyar dolar seviyesine taşımayı amaçlıyor.
Ege İhracatçı Birlikleri, 2025 yılında Çin’in farklı şehirlerinde üç büyük fuarda milli katılım organizasyonu gerçekleştirecek. Bu kapsamda 16-19 Mart 2025’te Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na katılacak olan EİB, ardından 26-30 Haziran 2025 tarihlerinde Çin’in batısında yer alan Urumçi’de düzenlenen 2025 Çin Avrasya Emtia ve Ticaret Fuarı’nda Türk ürünlerini tanıttı.
Urumçi’de yapılan fuarın açılış töreninde EİB Koordinatör Başkan Yardımcısı Yalçın Ertan, Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon Birliği Başkanı Burak Sertbaş ve Pekin Ticaret Başmüşaviri Atakan Özdemir de yer aldı. Fuar, “Asya-Avrupa İş birliği ve İpek Yolu Refahını Paylaşmak” temasıyla açıldı.
Urumçi’de düzenlenen organizasyona BSA Professional Management Services, Oba Global Logistics, Kırlıoğlu Tarım gibi firmaların yanı sıra Ege Tarım Birlikleri, Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği ile Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği de yoğun ziyaretçi ilgisi gördü.
Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Başkanı Yalçın Ertan, “Çin’in batısında yer alan Urumçi, Türk ürünleri için stratejik bir geçiş kapısı. Bu fuar, karşılıklı güven ve sürdürülebilir iş birlikleri kurma açısından çok değerli. Çin ile ticaretimizi büyüterek Türkiye’nin ihracat hedeflerine katkı sağlamayı sürdüreceğiz” dedi.
Ertan, Çin’in Türkiye’nin ihracat sıralamasında hızla yükseldiğini belirterek, “2024’te Çin’e ihracatımız yüzde 54 artış göstererek 465 milyon dolara ulaştı. Üç yıl içinde bu rakamı 1 milyar dolar seviyesine taşımayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.
Hazır giyim sektörünün yeni pazarlara yönelmesi gerektiğini vurgulayan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon Birliği Başkanı Burak Sertbaş ise “Avrupa’daki daralma nedeniyle Çin pazarına daha fazla odaklanmak istiyoruz. Buradaki amacımız, Çin ile uzun vadeli ve güçlü ticari ilişkiler kurmak” dedi.
Pekin Ticaret Başmüşaviri Atakan Özdemir de iki ülke arasındaki ticaret hacminin 50 milyar dolara yaklaştığını belirterek, “Türkiye artık Çin’e yüksek katma değerli ürünler ihraç ediyor. Türk firmalarının Çin pazarındaki etkinliği her geçen yıl artıyor. Bu fuar da Türkiye-Çin ekonomik iş birliğinin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha gösterdi” şeklinde konuştu.
Fuar süresince Türk firmaları, Türkiye’ye özgü ürünleri Çinli ithalatçılara tanıtma fırsatı buldu ve yeni iş bağlantıları kurarak, ihracat potansiyelini artırdı.