Gündem

Ulaşım Çalıştayında 2040 Vizyonu Masaya Yatırıldı

Antalya’da artan nüfus ve yoğun ziyaretçi sayısına bağlı olarak büyüyen ulaşım sorunlarına kalıcı çözümler üretmek amacıyla düzenlenen çalıştayda, kentin 2040 yılına yönelik ulaşım vizyonu ele alındı.

Abone Ol

Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen “2040 Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Ana Planı” tematik çalıştayında; kentsel planlama ve ulaşım, motorsuz ulaşım, toplu taşımanın geliştirilmesi, yol ağı ve yol güvenliği, çevre ve iklim, dijital hareketlilik, erişilebilirlik ve eşitlik, turizm ve ulaşım ile ulaşım finansmanı gibi birçok başlıkta değerlendirmeler yapıldı. Çalıştayda, farklı ulaşım türlerinin birbiriyle entegre edildiği sürdürülebilir bir sistem hedefi öne çıktı.

“Geleceği Planlayan Uzun Vadeli Çözümler”

Çalıştayın açılışında konuşan Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir, Antalya’nın hızla artan nüfusu ve yılda yaklaşık 30 milyon yerli-yabancı ziyaretçi ağırlayan yapısıyla ulaşımda günü kurtaran çözümler yerine uzun vadeli planlamalara ihtiyaç duyduğunu vurguladı. Özdemir, “Günü kurtaran kısa vadeli çözümler değil, geleceği planlayan uzun vadeli çözümler üretiyoruz. Amacımız, özel araç kullanımının dengeli biçimde yönetildiği, toplu taşımanın güçlendirildiği, yaya ve bisiklet yollarının, çevre dostu araçların gerçek bir alternatif olduğu bir ulaşım sistemi kurmaktır” dedi.

Entegre ve Çevre Dostu Ulaşım Hedefi

Özdemir, farklı ulaşım türlerinin birbirini tamamladığı, çevreye duyarlı ve erişilebilir bir ulaşım ağının Antalya’nın geleceği için büyük önem taşıdığını belirterek, çalıştaydan çıkacak sonuçların kentin ulaşım politikalarına yön vereceğini ifade etti.