Orta Doğu’nun hızla büyüyen kahve pazarı, tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle yeni bir döneme girerken, bölgedeki zincir mağaza sayısı da rekor seviyelere ulaşıyor.
World Coffee Portal’ın 2025 verilerine göre, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki markalı kahve dükkanı pazarı son bir yılda yüzde 11 büyüyerek 11 bin 163 satış noktasına çıktı. Suudi Arabistan, BAE ve Kuveyt gibi doygun pazarlara ek olarak Ürdün, Fas ve Umman gibi gelişmekte olan ülkeler de önemli bir ivme kazandı.Türkiye merkezli Espressolab ise uluslararası büyüme stratejisine Filistin’i ekleyerek Ramallah’ta iki mağaza birden açtı. Franchise modeliyle hayata geçirilen mağazalar Al-Tireh ve Icon Mall’da yer alıyor. Espressolab, ilk iki mağazayla başladığı Filistin serüveninde kısa sürede 5 noktaya ulaşmayı hedefliyor. Böylece marka, uluslararası varlığını 16 ülkeye taşımış oldu.
Espressolab CMO’su Ersin Kefeli, global büyüme stratejilerini şu sözlerle anlattı: "Şirket olarak yalnızca mağaza sayımızı artırmayı değil, yeni nesil kahve kültürünü ve markamıza özgü deneyim anlayışını farklı coğrafyalara taşımayı hedefliyoruz. Genç ve dinamik kahve kültürünü farklı bölgelere taşıma hedefimizi istikrarla sürdürmeye devam ediyoruz. Türkiye’de doğan bir marka olarak bugün 16 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Global ölçekte büyümemizi sadece yeni lokasyonlarla değil, tasarım, servis ve mağaza deneyimini bütüncül bir yapıda sunarak sürdürüyoruz. Filistin ise bu yolculuğun önemli bir durağı. Bölgenin dinamik yapısına uyum sağlayan kalıcı ve güçlü bir marka deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. Ramallah'taki mağazalarımız, sadece bir açılış değil; Filistin'in genç nüfusuna özel tasarlanmış bir kültür köprüsü olacak. Kahvenin birleştirici gücüne inanıyor, bölgede kalıcı izler bırakmak için çalışıyoruz."
Şirketin açıklamasına göre, Filistin açılımı, global stratejisinin sadece bir bölümü. Espressolab, Ürdün’de halihazırda 4 mağazayla faaliyet gösteriyor ve 5’inci mağazasını açmaya hazırlanıyor. Ayrıca Pakistan’da 20 mağazalık yeni bir açılım planlanıyor. İki ay sonra Kazakistan, Kırgızistan, Kongo Cumhuriyeti, Azerbaycan, Bali, Somali ve Suriye’de de yeni mağaza açılışlarının tamamlanması hedefleniyor. Bu adımlar, markanın farklı coğrafyalarda sürdürülebilir büyüme stratejisinin de göstergesi olarak dikkat çekiyor.