Nefes Kredisiyle İlgili Merak Edilen Her Şey: Kimler Başvurabilir, Ne Kadar Alınır?
Nefes Kredisiyle İlgili Merak Edilen Her Şey: Kimler Başvurabilir, Ne Kadar Alınır?
İçeriği Görüntüle

2025 yılı otomobil pazarı, özellikle SUV modellerin yükselişiyle dikkat çekici bir ivme yakaladı.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, yılın ilk 9 ayında Türkiye’de 742 bin 687 otomobil satıldı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,98’lik artışa işaret ediyor. Pazarın en dikkat çeken gelişmesi ise SUV kasa tipindeki araçların tarihi zirveye ulaşması oldu. 465 bin 791 adetlik satışla SUV’lar pazarın yüzde 62,7’sini oluşturdu. SUV modeller, pazardaki diğer kasa tiplerine büyük fark attı. Sedan otomobiller yüzde 22,3’lük payla ikinci sırada yer alırken, hatchback (H/B) kasa tipi ise yüzde 14,1’de kaldı. Bu durum, kullanıcı tercihlerinin artık daha fazla konfor, yüksek sürüş pozisyonu ve geniş iç hacim gibi SUV avantajlarına yöneldiğini gösteriyor. 2025'in ilk 9 ayında Türkiye otomobil pazarının yüzde 82,3’ü B ve C segmenti otomobillerden oluştu. Özellikle C segmenti, 416 bin 257 adet satışla yüzde 56 pazar payı elde etti ve liderliğini pekiştirdi. Onu 191 bin 817 adetlik satış ve yüzde 25,8 payla B segmenti izledi.

Geçmişte yoğun talep gören otomatik-dizel kombinasyonu, yerini hibrit ve elektrikli modellere bırakıyor. Benzinli araçlar, yüzde 46,6 ile en çok tercih edilen motor tipi oldu. Hibrit modeller, yüzde 26,7 payla dikkat çekerken, Elektrikli otomobiller, yüzde 18’lik payla pazarda güçlü bir yer edindi. Dizel araçların payı, yüzde 7,9’a kadar geriledi. Otogazlı araçlar ise sadece yüzde 0,8’lik dilimde kaldı. Bu veriler, Türkiye otomobil pazarında elektrifikasyon sürecinin hızla ilerlediğini ve tüketici tercihlerinin değiştiğini ortaya koyuyor.

Kaynak: İHA