Gündem

Sosyal Medyada Geçirilen Süre Artıyor: En Çok Tercih Edilen Platform Instagram

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de sosyal medya kullanımına ilişkin güncel verileri paylaştı. We Are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’na göre, sosyal medya kullanıcı sayısı son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştı. Günlük ortalama sosyal medya kullanım süresi ise 2 saat 43 dakika olarak kayıtlara geçti.

Abone Ol

Sosyal Medyada Geçirilen Süre Artıyor: En Çok Tercih Edilen Platform Instagram

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de sosyal medya kullanımına ilişkin güncel verileri paylaştı. We Are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’na göre, sosyal medya kullanıcı sayısı son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştı. Günlük ortalama sosyal medya kullanım süresi ise 2 saat 43 dakika olarak kayıtlara geçti.

Instagram Zirvede

En fazla kullanıcıya sahip sosyal medya platformu 58,4 milyon kişiyle Instagram olurken, onu 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube, 40,2 milyonla TikTok izledi. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon, X platformunun ise 19,7 milyon olarak açıklandı. Kullanıcı sayısı en çok artan platform Instagram olurken (%8,5), TikTok’ta %2,9, Facebook’ta %1,3 ve X’te %1 oranında artış yaşandı.

Kullanıcılar En Çok Zamanı Instagram’da Geçiriyor

Bakan Uraloğlu, internet kullanıcılarının ayda en fazla zamanı 32 saat 36 dakika ile Instagram’da geçirdiğini belirtti. TikTok 26 saat 26 dakika ile ikinci sırada yer alırken, YouTube’da bu süre 23 saat 31 dakika oldu. Facebook kullanıcıları ayda ortalama 9 saat 45 dakika, X kullanıcıları ise 5 saat 4 dakika platformda vakit geçirdi.

Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Dikkat Çeken Veriler

Bakan Uraloğlu, Türkiye’de internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikasını internette geçirdiğini, bunun 2 saat 43 dakikasının sosyal medyaya ayrıldığını kaydetti. Kullanıcılar ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformu kullanıyor. En çok takip edilen hesaplar ise arkadaşlar, aile bireyleri ve tanıdıklar olurken, markalar ve alışveriş planlanan ürünlerin hesapları da yoğun ilgi görüyor.

Uraloğlu, sosyal medya platformlarının en çok haber takibi, iletişim ve boş zaman değerlendirme amaçlı kullanıldığını da sözlerine ekledi.