Kocaeli Haber

Sıfır Atık Mutfakla Buluştu: Kocaeli’de Geleceğin Şefleri Hünerlerini Sergiledi

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iştiraki Antikkapı A.Ş. öncülüğünde düzenlenen Gastro Genç 2026 Yarışması'nda, 11 okuldan 33 öğrenci "Sıfır Atık-Esnaf Lokantası" temasıyla yarıştı.

Abone Ol

Kocaeli, gastronomi dünyasının geleceğine ışık tutan anlamlı bir organizasyona ev sahipliği yaptı. Antikkapı A.Ş., Kocaeli Üniversitesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştirilen "Kocaeli Gastro Genç 2026", genç şef adaylarını profesyonel mutfak atmosferiyle buluşturdu. Yarışmanın bu yılki odak noktası olan "Sıfır Atık-Esnaf Lokantası" teması, geleneksel lezzetlerin israfı önleyen modern tekniklerle nasıl harmanlanabileceğini gözler önüne serdi.

İsrafı Önleyen Lezzet Tabakları

Yarışmaya katılan 11 meslek lisesinden 33 öğrenci, kısıtlı süre içerisinde sadece lezzet değil, aynı zamanda mutfakta sürdürülebilirlik sınavı verdi. Uzman jüri; hijyenden sunuma, dokudan sıfır atık temasına uyuma kadar titiz bir değerlendirme yaptı. Gençlerin geleneksel esnaf lokantası kültürünü yansıtan yemekleri hazırlarken mutfak atıklarını minimuma indirme çabası, profesyonel şeflerden büyük takdir topladı.

Ödüller Gebze, Körfez ve Karamürsel’e Gitti

Büyük bir heyecana sahne olan törende birincilik kupasını Gebze Muallimköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi kaldırdı. İkinciliği Gebze Mesleki Eğitim Merkezi göğüslerken, Körfez Çamlıtepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi üçüncü oldu. Gecenin en anlamlı ödüllerinden biri olan "Sıfır Atık Jüri Özel Ödülü" ise çevreci yaklaşımıyla fark yaratan Karamürsel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ne verildi.