Piyasalardaki nakit sıkışıklığı, prim ödemelerini sekteye uğratmıştı. SGK, bu tıkanıklığı açmak için "kolaylaştırıcı" bir role büründü. Özellikle banka teminat mektubu bulmanın imkansız hale geldiği şu günlerde, limitin 50 bin liradan 250 bin liraya çekilmesi sektörde bayram havası estirdi. Sadece limit değil, ödeme takvimi de esnafın "iş durumuna" göre ayarlandı. Taksitler artık sabit ve can yakıcı olmak zorunda değil.

"ÖNCE AZ, SONRA ÇOK ÖDE" MODELİ
Esnafın en büyük derdi, yapılandırma başlar başlamaz yüksek taksitlerle karşılaşmaktı. Yeni düzenleme buna neşter vuruyor.
İsteyen borçlu, ilk 6 taksidini yüzde 50 indirimli ödeyebilecek. "Şimdi durumum sıkışık, ileride açılırım" diyen esnaf için bu model, borcu çevirmenin anahtarı olacak. Eksik kalan tutarlar, vadenin sonuna eklenerek tahsil edilecek.
YANMA SÜRESİ UZADI
Yapılandırmanın bozulma şartları da yumuşatıldı. Şimdi bu sınır 4 takside çıkarıldı. Yani esnafa bir "hata payı" daha tanındı. Bartın Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Yılmaz Akdeniz, bu esnekliğin zor dönemden geçen esnaf için kritik olduğunu vurgulayarak, düzenlemenin sahada karşılık bulacağını belirtti. Değerleme raporlarındaki çeşitlilik de işlemlerin hızlanmasını sağlayacak.




