İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda geçtiğimiz aylarda hizmete giren ikinci pist, tam kapasite kullanılmaya başlandı. Daha önce sadece kalkışlar için kullanılan pistin 24L yönü, gerekli teknik düzenlemelerin ve mania engellerinin giderilmesinin ardından iniş operasyonlarına da açıldı. Böylece havalimanının hava trafiği yönetiminde önemli bir rahatlama sağlanmış oldu.

06R-24L pisti tam kapasiteyle devrede

İkinci pistin 06R yönü hem iniş hem kalkışlar için aktif olarak kullanılırken, pistin 24L yönü başlangıçta mania engelleri (yüksek yapı veya doğal engeller) nedeniyle sadece kalkışlara açık tutuluyordu. Yapılan çalışmalar sonucunda bu kısıt ortadan kaldırıldı ve 24L yönü de iniş trafiğine dahil edildi. Böylece İstanbul’un ikinci büyük havalimanında kapasite ciddi oranda arttı.

Havalimanında kapasite artışı ve operasyonel rahatlama

Yeni düzenlemeyle birlikte Sabiha Gökçen Havalimanı’nda uçuşların daha verimli ve dengeli şekilde planlanması hedefleniyor. Özellikle yoğun saatlerde yaşanan gecikmelerin azaltılması, operasyonel sürekliliğin sağlanması ve hava trafiği güvenliğinin artırılması açısından 24L yönünün inişlere açılması önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Havacılık uzmanlarından olumlu değerlendirme

Sivil havacılık uzmanları, pistin çift yönlü kullanılmaya başlamasının hem kapasite artışı hem de uçuş planlamaları açısından ciddi avantajlar sağlayacağını belirtiyor. Özellikle yaz sezonu gibi trafiğin yoğun olduğu dönemlerde, bu tür altyapı gelişmeleri uçuş süreleri ve yolcu memnuniyeti açısından kritik öneme sahip.

Kaynak: İHA