Renault, tarihi modeller, sanat eserleri ve arşiv belgelerinden oluşan koleksiyonunu, Flins’da bulunan yeni mekânında halka açık bir sergi haline getiriyor.

Renault, tarihi modeller, sanat eserleri ve arşiv belgelerinden oluşan koleksiyonunu; 2027 yılında açılması planlanan ve Renault Grubu’nun üretim fabrikasının yer aldığı Flins’da bulunan yeni mekânında halka açık bir sergi haline getiriyor. Ziyaretçiler, markanın farklı mirasını rehberli turlar ve temalı sergiler eşliğinde keşfedebilecek. Bu proje, Renault’nun otomotiv inovasyonu üzerindeki etkisine ve sektördeki kolektif hafızasına vurgu yaparken, aynı zamanda markanın 125 yıllık tarihini de gözler önüne serecek.


Koleksiyon hakkında değerlendirmede bulunan Fabrice Cambolive, Renault CEO, "Bir markanın gücünü, her şeyden önce köklerinden aldığına inanıyorum. Endüstriyel ve kültürel mirasımız 125 yıllık bir tarihe dayanıyor ve bugün hâlâ önemini koruyor. Ayrıca çalışanlarımıza ulaşımın geleceğini hayal etme çabalarında her gün ilham veriyor. Yine bu köklü geçmişin herkese ait olduğunu da söyleyebiliriz, çünkü Renault aynı zamanda evrensel bir popüler kültürün de parçası. Bu nedenle mirasımızı dinamik, açık ve erişilebilir bir deneyimle daha çok insanla paylaşmak istedik. Yeni mekânımız; tüm ailenin bir araya geldiği, otomobillerin arasında dolaşıp, statik değil, sürekli gelişen bir tarihi yeniden keşfedebileceğiniz bir yer: Gurur duyduğumuz ve en iyi şekilde aktarmak istediğimiz bir miras" dedi.

Buldan’da yangın kontrol altında, ekipler teyakkuzda
Buldan’da yangın kontrol altında, ekipler teyakkuzda
İçeriği Görüntüle


Renault’nun otomotiv tarihine derin bir bakış


Renault, zengin endüstriyel ve kültürel mirasını mümkün olduğunca çok sayıda insana ulaştırmayı amaçlayan farklı bir miras projesi açıkladı. 2027 yılından itibaren ziyaretçiler markanın geçmişini yakından inceleme fırsatı bulacak. Proje, her biri kendine özgü bir hikâyeye sahip olan ikonik modelleri yeniden keşfetme fırsatı sunuyor. Bunlar sadece teknik yeniliğin değil, aynı zamanda toplumsal değişimin de hikâyesi. Otomobiller; şehirleri, yaşam tarzlarını, sanatı ve kültürü şekillendirmeye yardımcı olurken, aynı zamanda günlük yaşamın da doğrudan tanıkları oluyor. Yeni sergi alanı, ziyaretçilere markanın belirli otomobilleri veya dönemine damga vuran reklamlarıyla ilgili kişisel anıları çağrıştırırken; aynı zamanda markanın koleksiyonundan seçkin sanat eserlerini görme fırsatı da sunuyor. Örneğin, markanın hikâyesi sanal gerçekliğe dayanan sürükleyici bir yolculukla anlatılıyor.

Kaynak: iha