Gündem

Rekabet Kurulu, Google’ın Performance Max Kampanyasına Soruşturma Başlattı

Rekabet Kurulu, Google’ın reklamcılıkta gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını incelemek üzere Performance Max kampanyası hakkında soruşturma açtı.

Abone Ol

Rekabet Kurulu, Google’ın 2021 yılında tanıttığı Performance Max (PMAX) kampanyası ile çevrim içi reklamcılık alanındaki piyasa gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını araştırmak amacıyla soruşturma başlattı. PMAX kampanyası, reklam verenlerin Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanyayla erişmesini sağlıyor.

Soruşturma kapsamında, Google’ın bu kampanya aracılığıyla rekabeti engelleyip engellemediği, diğer reklam hizmetlerinde adil olmayan uygulamalar yapıp yapmadığı ve veri entegrasyonu yoluyla rekabeti kısıtlayıp kısıtlamadığı değerlendirilecek. Rekabet Kurulu’nun soruşturma kararı, Google’ın kanunu ihlal ettiği anlamına gelmeyip, yapılacak incelemenin ilk adımı olarak görülüyor.