Asayiş

Muğla’da uyuşturucuya darbe: 1 yılda 458 tutuklama, tonlarca madde ele geçirildi

Muğla Emniyeti’nin 2025 yılı boyunca düzenlediği uyuşturucu operasyonlarında 458 kişi tutuklandı, çok sayıda uyuşturucu madde ele geçirildi.

Abone Ol

Muğla Emniyet Müdürlüğü, 2025 yılı boyunca uyuşturucu ile mücadele kapsamında önemli bir çalışmaya imza attı. Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü koordinesinde yıl boyunca düzenlenen kapsamlı operasyonlarda toplam 2 bin 676 kişi gözaltına alındı. Bu kişilerden 458’i çıkarıldıkları mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi.

Uyuşturucu ile mücadelenin kararlılıkla sürdüğü Muğla genelindeki operasyonlar; il merkezi başta olmak üzere ilçelere de yayıldı. Yıl boyunca yapılan çalışmalar, zehir tacirlerine göz açtırmazken, ele geçirilen maddelerin miktarı dikkat çekti.

Operasyonlarda Çok Sayıda Uyuşturucu Madde Ele Geçirildi

Emniyet güçlerinin yaptığı titiz çalışmalar sonucunda çok sayıda farklı türde uyuşturucu madde ele geçirildi. 2025 yılı boyunca düzenlenen operasyonlarda:

42 kilo 713 gram esrar,

14 kilo 769 gram skunk,

5 kilo 386 gram kokain,

3 kilo 946 gram metamfetamin,

1 kilo 829 gram bonzai,

52 gram eroin,

58 bin 478 adet sentetik ecza,

139 adet ecstasy,

945 kök kenevir

ve 67 adet hassas terazi bulundu.

Bu veriler, uyuşturucu ticaretine karşı yürütülen mücadelenin ne denli geniş çaplı ve etkili olduğunu gözler önüne seriyor.

2.676 Gözaltı, 458 Tutuklama

Yıl boyunca gözaltına alınan 2 bin 676 kişiden 458’i tutuklanarak cezaevine gönderildi. 125 kişi ise adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Geriye kalan kişiler hakkında ise soruşturma ve yargı süreçleri devam ediyor.

Muğla Emniyet Müdürlüğü yetkilileri, uyuşturucu madde kullanımının ve satışının önlenmesi için kararlılıkla çalışmaların sürdürüleceğini belirtirken, vatandaşların da bu mücadeleye duyarlı olmaları ve şüpheli durumları güvenlik güçlerine bildirmeleri gerektiğini vurguladı.

Uyuşturucu ile Mücadelede Kararlılık Mesajı

Muğla Emniyet Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, “Uyuşturucu ile mücadelede sıfır tolerans ilkesiyle hareket ediyoruz. Halkımızın huzurunu ve gençliğin geleceğini tehdit eden her türlü yasa dışı yapıya karşı amansız mücadelemiz sürecektir,” denildi.

Ayrıca eğitim ve bilgilendirme çalışmalarının da artırılarak, madde bağımlılığı ile mücadelede sadece güvenlik önlemlerine değil, önleyici faaliyetlere de ağırlık verileceği ifade edildi.