Kocaeli genelinde Aralık 2025’te yürütülen uyuşturucuyla mücadele çalışmalarında emniyet ve jandarma ekipleri toplam 744 şahıs hakkında adli işlem başlattı. Operasyonlarda yüz binlerce hap ve kilolarca uyuşturucu madde ele geçirildi.
Kocaeli İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele ekipleri, Aralık 2025 boyunca uyuşturucu ticareti, kullanımı ve sevkiyatına yönelik 634 farklı olaya müdahale etti. Bu kapsamda 716 kişi hakkında adli işlem başlatıldı. Soruşturmalar sonucunda 56 kişi tutuklanırken, 22 şüpheli adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. 638 kişi ise savcılık talimatıyla serbest kaldı.
Kilolarca Uyuşturucu, On Binlerce Hap Ele Geçirildi
Emniyet operasyonlarında en çok ele geçirilen madde 102 kilo 784 gram metamfetamin oldu. Bunun yanı sıra 5 kilo 529 gram sentetik kannabinoid (bonzai), 1 kilo 288 gram esrar, 178 gram amfetamin, 49 gram skunk, 348 gram kokain, 8 gram eroin, 217 gram GHB ve 604 gram bonzai hammaddesi ele geçirildi.
Tabletlere yönelik operasyonlarda ise 15 bin 46 adet ecstasy, 634 adet sentetik ecza, 15 captagon hapı ve 4 kök kenevir bitkisi bulundu. Operasyonlarda ayrıca 70 bin 530 TL nakit para, 1 tüfek, 3 tabanca, 24 fişek ve 7 hassas teraziye de el konuldu.
110 Operasyon 122 Şüpheliye İşlem
Aynı dönemde İl Jandarma Komutanlığı ekipleri de uyuşturucuyla mücadelede aktif rol aldı. Aralık ayı boyunca 110 ayrı olaya müdahale eden ekipler, 122 şüpheli hakkında işlem yaptı. Bu kişilerden 8’i tutuklandı, 4 kişi adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
Jandarma Operasyonlarında 450 Bin Adet Ecstasy Dikkat Çekti
Jandarma tarafından gerçekleştirilen operasyonlarda en dikkat çeken bulgu 450 bin adet ecstasy hap oldu. Ayrıca 3 kilo 894 gram sentetik kannabinoid, 181 gram skunk, 80 gram esrar, 57 gram metamfetamin, 7 gram kokain, 4 gram eroin, 5 adet sentetik ecza ve 8 kök kenevir ele geçirildi.
Mücadele Sürecek, Vatandaşa Çağrı Yapıldı
Emniyet ve jandarma yetkilileri, uyuşturucu ve kaçakçılıkla mücadelenin aralıksız devam edeceğini vurguladı. Kamuoyuna yapılan açıklamada, vatandaşların şüpheli durumları gecikmeden 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirmelerinin hayati önem taşıdığı hatırlatıldı.