Kocaeli Haber

Kocaeli'de Çözülemeyen Yediemin Çilesi: 25 Yıllık Araç Mezarlığı İşletmeciyi İsyan Etti

Kocaeli genelinde trafikten men edilen, kazaya karışan ya da haciz kararı bulunan yüzlerce araç, sahipleri tarafından geri alınmayınca yediemin otoparklarında adeta birer araç mezarlığına dönüştü.

Loading...

Abone Ol

Günaytan, araç sahiplerine seslenerek, "Gelsinler, eski araba ya da motosikletleri varsa üçüne beşine bakmadan teslim edeceğiz, çünkü yerimiz kalmadı" dedi. İşte Kocaeli'deki o dev otopark çilesinin tüm çarpıcı detayları...

"Otoparktaki Araçların Yüzde 30'u Tam 25 Senelik!"

Yediemin otopark işletmecisi Şehmuz Günaytan, tesislerinde biriken devasa envanteri ve yılların getirdiği altyapı yükünü çarpıcı rakamlarla gözler önüne serdi. Otoparkta yaşanan krizin detayları şu şekilde şekillendi:

Devasa Envanter Çürüyor: Otoparkta şu an aktif olarak bekleyen 220-230 civarında otomobil, kamyonet ve minibüs ile tam 500-600 adet motosiklet bulunuyor.

Çözüm Milli Emlak’ta: Alanın adeta hurdalığa döndüğünü ve görüntü kirliliği oluşturduğunu belirten Günaytan, "Buradaki araçların yüzde 30'u tam 25 senedir duruyor. Bu işin hukuki çözümü Milli Emlak'tadır. Tasfiye süreçlerini işletip bu araçları sattırmaları gerekiyor ama bir türlü bu adım atılmıyor. Sorumluluk tamamen bizim sırtımıza biniyor" ifadelerini kullandı.

Motosikletin Değeri 10 Bin, Cezası 60 Bin Lira!"

Özellikle motosiklet sahiplerinin mülklerini kadere terk etmesinin arkasındaki trajikomik ekonomik nedene de değinen Şehmuz Günaytan, yürürlükteki mevzuatın esnafı ve vatandaşı nasıl tıkadığını şu sözlerle özetledi:

"Vatandaşın motosikletinin piyasa değeri bakıyorsunuz 10 bin lira. Ancak yediği trafik cezaları, faizleri ve vergi borçları 50-60 bin lirayı bulmuş. Bu cezalar ödenmeden de sistem otoparktan çıkış vermiyor. Adam da haklı olarak canından bezmiş, 'Motosiklet orada kalsın, benim işime yaramaz' diyor. Peki biz ne yapacağız bu motosikletleri? Üzerine bir çizik gelse, bir parçasına bir şey olsa hukuken biz sorumluyuz.

Bayram yok, seyran yok, akşam yok, sabah yok, 24 saat buradayız. Polis, jandarma, adliye, vergi dairesi acil bir durumda hep bizi arıyor. Biz bu kadar ağır mesuliyetin altında eziliyoruz. Eğer bu iş böyle yürüyecekse devlet kendisi yapsın, biz araçları teslim edip aradan çıkalım. Hacizli, yakalamalı bir araç geldiğinde 6 ay içinde satılmıyorsa bize değil, sahibinin kapısının önüne gönderilsin. Biz burada çöp bekletiyoruz, para kazandığımız falan yok, çocuklarımıza böyle bir miras bırakmaktan korkuyoruz."