Vali İlhami Aktaş, yayımladığı mesajda anneleri "karşılıksız sevginin, merhametin, hoşgörünün ve mutluluğumuzun kaynağı olan, bizleri dünyaya getiren en değerli varlıklarımız" olarak nitelendirdi. Annelerin fedakârlık ve özverili tutumlarına dikkat çeken Aktaş, onların çocukların ilk öğretmeni ve hayatlarındaki en kıymetli rehberleri olduğunu belirtti.
Aktaş, annelerin şefkat dolu yüreklerinin huzurlu ve mutlu bir toplumun tesis edilmesinde önemli bir rol oynadığını vurguladı. Bu nedenle annelere karşı saygıda kusur etmemenin ve onlara her zaman yanlarında olunduğunu hissettirmenin öncelikli bir görev olduğunu dile getirdi.
Mesajının sonunda Vali Aktaş, tüm annelere özel olarak hitap etti:
"Bu duygu ve düşüncelerle; başta şehit ve gazilerimizin anneleri olmak üzere tüm annelerimizin Anneler Günü'nü kutluyor; onlara mutlu, sağlıklı ve huzurlu bir ömür diliyor, ellerinden sevgi ve saygıyla öpüyorum."