Denetimler Kent Genelinde Sıklaştırıldı
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı'na bağlı ekipler, özellikle Ramazan ayında artış gösteren dilencilik faaliyetlerine karşı harekete geçerek, kent genelinde eş zamanlı denetimler gerçekleştirdi. Camiler, meydanlar, ana arterler ve AVM çevrelerinde yapılan kontrollerde, duygu sömürüsü yaparak para talep eden kişiler tespit edilip, yasal işlem uygulandı. Zabıta ekipleri, bu tür faaliyetlerin özellikle Ramazan ayında yoğunlaştığını ve denetimlerin kesintisiz şekilde devam edeceğini belirtti.
Duygu Sömürüsüne Geçit Yok
Büyükşehir Zabıtası, kamu düzeninin korunması ve vatandaşların iyi niyetinin suistimal edilmemesi adına titiz çalışmalarını sürdürüyor. Zabıta Dairesi Başkanlığı, vatandaşları dikkatli olmaya ve sokaklarda karşılaştıkları dilencilere para vermemeye çağırdı. Bu tür durumlarla karşılaşan vatandaşların, 153 Çağrı Merkezi üzerinden ihbarda bulunabilecekleri vurgulandı. Böylece, istenmeyen durumların önüne geçilmesi hedefleniyor.
Gerçek İhtiyaç Sahipleri Mağdur Edilmiyor
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı, dilencilik faaliyetlerinin aksine gerçek ihtiyaç sahiplerinin mağdur edilmediğini ve bu kişilere yönelik yardımların düzenli olarak yapılmakta olduğunu belirtti. Yapılan açıklamada, ihtiyaç sahiplerinin belediyenin sosyal belediyecilik anlayışı doğrultusunda profesyonel ekipler tarafından tespit edilip, ayni ve nakdi yardımların kayıtlı sistem üzerinden yapıldığı ifade edildi. Bu yardımlar, gönüllü ve duyarlı vatandaşlardan gelen bağışlarla desteklenerek, en doğru şekilde ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmaktadır.
Zabıta ekipleri, sokakta para vermek yerine, yardımların resmi yardım kanalları üzerinden yapılmasını önerdi. Bu sayede, hem gerçek ihtiyaç sahiplerine yardım ulaşacak hem de dolandırıcılıkla mücadele edilecektir.




