KAOS SİYASETİ BİTTİ !

En son yazımda ‘’kaos siyaseti bitmeli’’  başlığı il seçim süreci ve yaşananları özellikle muhalefetin karmaşık ve düzensiz halini eleştirmiştim…

Abone Ol

En son yazımda ‘’kaos siyaseti bitmeli’’  başlığı il seçim süreci ve yaşananları özellikle muhalefetin karmaşık ve düzensiz halini eleştirmiştim…

Nitekim sonuç beklenenden farklı çıkmadı ve Sayın Recep Tayyip Erdoğan seçimi tekrar kazandı. Üstelik alışık olduğumuz bir rakamla, yıllardır değişmeyen bir oranla %52 ile kazandı.

Bir çok defa aynı şeyi söyledim , tekrar söylüyorum en büyük hayal kırıklığını değişim beklentisi içerisinde olan seçmen, muhalif seçmen yaşıyor…

Özellikle benim kuşağım açısından sol seçmene baktığımızda,  1999 genel seçimlerinde ilk oyunu kullanan kuşak açısından duruma baktığımızda yıllardır seçim kazanamayan bir sol seçmen var.

1999 genel seçimlerinde ilk oyumu MHP’ye vermiştim. Seçim sonucunda MHP ikinci parti çıkmış , DSP birinci parti çıkmıştı. DSP- ANAP- MHP hükümeti kurmuştu. 2002 yılına kadar bu hükümet Türkiye’yi yönetti.

İlk oyumu MHP’ye atan bir seçmen olarak, MHP’nin hükümette yer alması ve Türkiye’de ikinci partisi olması sebebi ile kendimi kazanmış hissetmiştim.

Daha sonra AK Parti’nin kuruluşu ve Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın sırasıyla Başbakan ve Cumhurbaşkanı olduğu yıllar içerisinde her seçimde Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ı destekledim. Fakat Sayın Erdoğan’ın ismini değil , davasını , izlemiş olduğu siyasi yolu ve yöntemleri destekledim.

Bunları anlatmamın bir sebebi var !

Kendimi Milliyetçi ve Muhafazakar blokta gören , Türk-İslam davasını benimsemiş  bir siyasi anlayışa ve fikir yapısına sahibim. 1999 yılından, en son dün itibari ile gerçekleştirmiş olduğumuz 2023 seçimleri kadar olan süreçte hiçbir seçim sonucunda hamdolsun seçim kaybetmedim. Seçim Öncesinde de Sayın Cumhurbaşkanını desteklediğimi ve nedenlerini açıklamıştım.

Hiçbir seçim sonucunda desteklediğim bir siyasi partinin veya sistemin kaybettiğine şahit olmadım !

Dile kolay, 24 yıldır bir seçim sonucunda bir kaybetme duygusu , üzüntüsü yaşamadım. Diğer taraftan benimle aynı kuşakta olan ve 1999 yılında ilk oyunu kullanan sol seçmen açısından baktığımızda belki 99 yılında kaybetme duygusunu pek yaşamamış olabilirler fakat son 22 yıldır sürekli , her seçim sonucu bir kaybetme duygusu ve üzüntüsü yaşıyor…

Burada anlatmak istediğim asıl konu, 22 yıldır sağ bloğun sürekli seçim kazanıyor olması değil , aksine sol seçmenin , muhalif seçmenin 22 yıldır doyuran, iyi hissettiren , seçim kazanabilecek bir parti veya lider ile buluşamamış olması ve sürekli hayal kırıklığına uğratılıyor olması!

Bu durumun en baş sorumlusu Sayın Kılıçdaroğlu  ve Cumhuriyet Halk Partisi’dir. Değişim bekleyen, ideolojik olarak Türkiye’nin , Atatürkçü felsefe ve temeller ile yönetilmesini isteyen seçmeni sürekli hayal kırıklığına uğratıyorlar. Sayın Kılıçdaroğlu bir an önce istifa etmelidir !

Bana göre bunun en büyük nedeni Atatürk’ün CHP’sinin, kuruluş felsefesinden gün geçtikçe uzaklaşmış olması ve artık neredeyse o CHP’den ortada eser kalmamış olmasıdır !

Bugünün CHP’sinde Kuvayi Milliye ruhu nerededir !!!

Sonradan kurulan pek çok partinin kurulmasının sebebi Sayın Erdoğan’a veya AK Parti’ye rakip olmanın yanı sıra en büyük etken  CHP’nin üretemediği  muhalefet anlayışını güçlendirmek, Sayın Kılıçdaroğlu’nun yapamadığı ana muhalefeti , yapabilmek adına olmuştur.

CHP’nin yapamadığı, üretken olamadığı muhalif siyaset, bir çok parti ve liderin bu işe talip olmasını ve muhalefetin tabiri caiz ise parçalanmasına yol açmıştır.

Sonrasında ise en son seçimde gördüğümüz tablo ortada işte. Ana muhalefet olmak için yola çıkan pek çok parti, ideolojik olarak, söylem olarak, fikir olarak, ürettikleri siyaset olarak tek bir ortak paydası olmayan partiler, liderler bir araya geldi. Milletvekilliği, bakanlık, yardımcılık gibi çıkar amaçlı küçük hesaplar, kişisel beklentiler uğruna vazgeçilen siyasi eğilimler oluştu ve sonuç ortada…

Dün seçim kazanan Cumhur İttifakı ve destekleyen partiler ve taraftarları sonuçlar açıklanır açıklanmaz sokaklara döküldü , sonucu kutladılar… Muhakkak ki bir takım taşkınlıklar , karşı tarafı rahatsız edecek bir takım durumlar olmuştur. Millet İttifakı ve Sayın Kılıçdaroğlu kazanmış olsaydı eminim aynı tabloyu Millet İttifakı’nı ve Sayın Kılıçdaroğlu’nu  destekleyen kesimden görecektik.

Bugün sosyal medyada özellikle bu durum ile ilgili pek çok paylaşım gördüm, maalesef bir takım paylaşımların özellikle maksadını aşan ve nefret söylemi içeren boyutlara ulaştığını gördüm.

Sürekli söylediğim gibi değişim isteyen , farklı beklentileri olan ciddi bir seçmen kitlesi her seçimde maalesef büyük hayal kırıklığına uğratılıyor! Seçmene , insanlara akıl vermek haddime değil ama bu kitlenin artık CHP’yi ve yöneticilerini de sorgular , çuvaldızı CHP’ye iğneyi karşı seçmene batırırlarsa belki bundan sonrası için CHP ve üst yönetimi de kendine çeki düzen verir ve değişim beklentisi içerisinde olan seçmeni doyuracak, başarıya taşıyacak bir siyaset üretebilirler.

Bu anlamda bugün haber sitemizde yer verdiğimiz Kosiad başkanı Sayın Yalçın Ergen’in yapmış olduğu çağrıyı, değişim bekleyen seçmen adına çok anlamlı buluyorum. Bu tür tavırlar ortaya konuldukça başta CHP olmak üzere , muhalefetin kendine çeki düzen vereceğini düşünüyorum.

Seçimlerin vatanımıza , milletimize , Yüce Türk Devletimizin umut olduğu tüm Türk ve İslam coğrafyasına hayırlar getirmesini temenni ediyorum.