KOCAELİ BÜYÜK BİR MARKA OLMAYA ÇOK YAKIN!
Kocaeli marka olmaya çok yakın bir şehir, Kocaeli sadece Türkiye’de değil dünyada tanınan, bilinen bir şehir olmaya çok yakın bir şehir . Kocaeli küçük yüzölçümü ile içinde çok büyük değerler barındıran bir şehir.
Yeşil deseniz yemyeşil doğanın kilometrelerce uzandığı, adeta yeşilin tüm tonlarını içinde barındıran bir şehir.
Mavi derseniz merkezinden kıyılarına kadar uzanan , neredeyse tamamen denizle çevrili bir şehir.
Logistik anlamda Türkiye’nin ve dünyanın merkezinde, kara, deniz ve hava yolu ulaşımının en yoğun olduğu şehir.
Sanayi derseniz Türkiye ve dünyada bilinen tüm sanayinin var olduğu, sanayinin ihtiyacı olan her türlü imkanı kolaylıkla sağlayan bir şehir.
İnsan kaynağı anlamında Türkiye’nin en verimli ilerinden bir tanesi , Türkiye’nin her bölgesinden insan kaynağına sahip bir şehir Kocaeli.
Kocaeli limanları Türkiye’nin deniz taşımacılığında lider konumunda ve Türkiye’nin ithalat ve ihracatının döndüğü en önemli lokasyona sahip.
Kocaeli’nin artıları , değerleri saymakla bitmez pek çok konuda Türkiye’de ve dünyada öne çıkabilecek pek çok imkana sahibiz şehir olarak.
Marka oluşturmanın ve markayı güçlendirmenin en önemli kuralı iyi bir reklam stratejisi ve yönetimi oluşturabilmektir.
Genel reklam stratejilerinin yanı sıra , popüler metodları kullabilmek , popüler, güncel reklam araçlarını da genel reklam stratejileri ile bütünleştirmek gerekiyor.
Bu anlamda güncel , popüler reklam araçlarının iyi kullanıldığında markanın bir anda nasıl büyütebileceğine hem genel hem de yerelde örnekle göstermek istiyorum.
‘’Çılgın dondurmacı’’ bu anlamda en güncel marka örneklerinden biri olabilir. Türk ve yabancı turistleri yaptığı küllah şovun yanı sıra kendine özgü dans figürleri ve müzik eşliğinde sergileyerek tezgahının önüne insanları çekti .
Yapmış olduğu kısa gösterileri farklı farklı kişiler ile sosyal medyada paylaşarak yerli ve yabancı turistlerin de bu paylaşımları kendi sosyal medyaları aracılığı ile yaymalarını sağladı. Antalya’ya gelen yabancı turistlerin paylaşımları sayesinde çılgın dondurmacının ünü bir anda tüm Türkiye ve dünyaya yayıldı. Şimdi insanlar sadece paylaşım yapabilmek için ‘’çılgın dondrumacının’’ tezgahını ziyaret ediyor.
Cyclelogy Coffee Başiskele sahilde küçük bir işyeri, sahilin en sonunda yer alan bir işletme. Ayıcık oyuncaklar ile çevrili ilginç dekoru ile Başiskele sahilin en ilgi çeken yerlerinden birisi oldu. İnsanlar resim çekilip sosyal medya hesaplarından paylaşmak için cok uzak mesafelerden bu işletmeyi görmeye geliyorlar. Başiskele sahilinin bilinirliğini ve marka değerini artırmak adına çok önemli bir iş ve bunu yapan belediye değil , özel bir girişimci.
Yine Kartepe’de özel bir işletmenin yapmış olduğu cam teras , muhteşem manzarası ve verdiği boşlukta yürüme hissi ile bölgeyi ziyaret eden turistlerin uğrak noktalarından. Burayı ziyaret eden herkes kendi sosyal medyalarından bunu paylaşarak hem işletmenin hem de Kartepe markasının duyulmasında katkı sağlıyor.
Bu örnekler bize şunu gösteriyor milyonlarca para harcayarak bir şeyler yapmak , milyon değerinde yatırımlar yapmak şehrin markasını tanıtmak ve büyütmek için tek başına bir anlam ifade etmiyor. İnsanlara dokunan, insanları şehre çekecek , şehrin yıllardır bildiğimiz sembolü olan saat kulesi gibi sembollerini artırmak ve yaratıcı şeyler yapmak gerek.
Kartepe’de ve Başiskele’de yer alan bu sembolik işletmelere belediyeler ödül vermeli , bölgenin tanıtımına katkı sunduğu için bu işletmeler desteklenmeli ve bu tür yeni işletmeler için girişimciler motive edilmeli.
En başta söylediğim gibi Kocaeli dünya çapında marka olmaya çok yakın ve aday bir şehir. Sadece devasa yatırımlar planlanarak şehri marka yapmaya çalışmak bunun için yeterli değil ,yukarıda ki örneklerde olduğu gibi vizyoner projeler, küçük dokunuşlarla büyük etkiler yakalayacak çalışmalara da kafa yorulmalı!
Geçtiğimiz günlerde Lastik iş’in sahibi olduğu otelde İbrahim isimli Mısır’lı bir futbol direktörü ile karşılaştım. İbrahim Bey Katar’dan , Suudi Arabistan’dan , Kuveyt’ten süper lig takımlarını Kocaeli’ye getirdiğini , takımlara burada kamp yaptırdığının söyledi. Bütçesi yüksek takımlar bunlar , nasıl ki bizde Beşiktaş , Galatasaray gibi takımlar var ise bu ayarda ve bu bütçelere sahip takımlar olduğunu ifade etti. Takımların Kocaeli’yi çok sevdiklerini ve memnun ayrıldıklarını söyledi.
Bu Kocaeli turizmi ve Kocaeli’nin tanıtımı için çok önemli bir olay bence. İbrahim bey sahaların yetersiz olduğunu, kendilerine yer gösterilmesi halinde saha yatırımını kendilerinin dahi yapabileceğini söyledi.
Kocaeli’ye böyle bir ilginin olduğunu ve bu anlamda bir turizmin Kocaeli’de var olduğunu açıkçası orda öğrendim. İşte Kocaeli markasına güç katacak , tanınmasını artıracak bir fırsat!
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Kocaeli Valili’ği bu konuda el ele vererek Kocaeli’ye bu anlamda tesisler kazdırmalı. Kocaeli’de futbol takımlarının kamp yapmasını teşvik etmek adına , futbol sahaları ve tesisler yapılarak , Kocaeli’nin dünyaya tanıtımına katkı sunmak gerekiyor.
Anladığım kadarı ile ilk etapta 30 – 40 milyon arası bir yatırım ile bu işe ciddi bir ivme kazandırılabilir. Yapılan yatırımın bütçesi aynı zamanda gelen kulüplere tesisler kiralanarak geri de kazanılabilir.
Kaldı ki Kocaeli turizmini güçlendirmek adına , bir kazanım olmasa dahi bu tür yatırımlar planlanmalı. Turizmde kaliteli turist ve yüksek bütçeli misafir kazanmak her zaman en büyük hedeflerden bir tanesidir. Futbol takımları , menajerleri, futbolcuları çok yüksek bütçelere sahip turizm de hedeflenen kitlelerin başında gelir. Bu tür imkanları Kocaeli iyi değerlendirmeli ve fırsatları kaçırmamalı!
Kocaeli çok büyük bir marka şehir olmaya çok yakın , söylediğim gibi sadece büyük projelere kitlenmek doğru değil. Yarıtıcı, gerçekçi , güncel ve vizyoner işlerle büyük bir Kocaeli markası oluşturmak veya Kocaeli markasını oluşturacak büyük projeleri desteklemek mümkün!
Yorum yazarak Kocaeli TV Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli TV hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli TV editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli TV değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Kocaeli TV Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli TV hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli TV editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli TV değil haberi geçen ajanstır.