Başkan Şener Söğüt, Körfez'in 2 yılını anlattı

Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt 2 yılını değerlendirdi.

Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt düzenlediği basın toplantısında 2 yılda Körfez'e neler yapıldığını anlattı.

450 MİLYON TL’LİK VERGİ VE SGK BORCU

Uzun yıllardır gelen borçların artık ödenmesi imkânsız bir hal aldığını belirten Körfez Başkan Söğüt, “Uzun yıllardan bu yana; Hereke Belediyesi’nden, Kirazlıyalı Belediyesi’nden, Körfez Belediyesi ve iştiraklerinin toplamda 450 milyon TL’lik vergi ve SGK borçları vardı. Kamunun kullandığı (Okul, cami, hastane vb.) gayrimenkulleri Milli Emlak Genel Müdürlüğü’ne devrederek 60 milyon TL faiz borcu silinip 165 milyon TL vergi borcunu tamamen ödemiş olduk.

KENTİN GELECEĞİNİ KURTARDIK

91 milyon TL’lik arsa devri ile de toplamda 310 milyon TL olan SGK borcunu tamamen kapatmış olduk. Bu devir ile de 214 milyon TL faiz borcumuz silindi. Bu bizim için bir önemli bir fırsattı. Devrettiğimiz arsa üzerinde bir de SGK’nın zaten haczi vardı. Asla kötü bir şey yapmadık. Tarihi bir karar verip; Borç yükünden bu belediyeyi kurtardık. Belediyeyle birlikte de bu ilçenin geleceğini de kurtardık. Bu borca 5 yıl dokunmasak 1 milyar TL olacaktı belki de. Ve ödenmesi imkansız bir hal alacaktı.

PANDEMİYE 5,5 MİLYON TL

Göreve geldik, ilk yıl projelerimizin altlığını hazırladık. Ama pandemi girince, tüm önceliklerimiz insanlarımız odaklı oldu. Toplamda 5 milyon 350 bin TL’lik destek sunduk. 1 milyona yakın maske dağıttık. İhtiyaç sahibi ailelerimize 3 bin 200 koli desteğimiz oldu. Bu süreçte esnafımızdan kira almadık. Kamu alanları ve vatandaşlarımızın ortak kullanım alanlarında sürekli dezenfektan çalışması gerçekleştirdik.

AŞ EVİ VE ESNAFA DESTEK

Önceliğimiz 65 yaş üstü vatandaşlarımız olmak üzere oluşturduğumuz Aşevi ile ihtiyaç sahibi ailelerimize günde 2 öğün yemek götürdük. Pandemiden etkilenen esnafımıza destek amacıyla da 450 esnafımıza 1.000’er TL’lik ayni yardımda bulunduk. Halk Ekmek Fabrikamız aracılığıyla da 2 yılda 788 bin adet ekmek yardımında bulunduk. Pandemi sürecinde de ilçemizde yaşayan 65 yaş üstü tüm vatandaşlarımıza toplam 10 bin 400 adet hijyen paketi desteği sunduk.

DÖRT BÜYÜK PROJEYİ TAMAMLADIK

Göreve geldiğimizde ilk olarak devam eden dört büyük projeyi Hereke Kalesi, Körfez Kampüsü, Sarnıç Han ve İlimtepe Kültür Merkezi’ni tamamladık. Sarnıç Han ve İlimtepe Kültür Merkezi’nde tapuları teslim ettik, vatandaşlarımız kullanıma başladı. Sarnıç Han’ın 1 katını kamuya tahsis ettik. Orayı daha da canlandıracak. Hereke Kalemizin iç kısmı ile ilgili projemiz devam ediyor. Halı müzesi, hediyelik eşya satış reyonları, kafeterya ve dinlenme alanları ile modern ve tarihi dokunuşlar gerçekleştireceğiz.

TIR PARKI SORUNUNU ÇÖZDÜK

Sanayi ve liman kenti olmamız dolayısıyla en büyük sorunlarımızdan biri mahalle aralarındaki tır parklanmalarıydı. Bunu da yeni tır parkını kazandırarak çözdük. Kabakoz Mahallesi’nde 30 dönümlük alanda 200 aracın park edebileceği bir tır parkı oluşturduk. Ayrıca şoförlerin araçlarını bıraktıktan sonra evlerine gitmeleri için de ücretsiz servis imkanı koyduk. Denetimleri de sıklaştırarak vatandaşın can güvenliğini tehlikeye düşüren cadde arası parklanmalara da ceza uygulamaya başladık.

SPORA YATIRIM YILI

İlçemizde en önemli eksikliklerden birisi spor salonuydu. Spor Toto Teşkilatımız ile birlikte bu proje için protokol imzaladık. Güney Mahallemizde spor salonu ve gençlik merkezimizi hayata geçireceğiz. Ayrıca; Esentepe, Yavuz Sultan Selim, Kirazlıyalı, Güney ve Fatih Mahalleleri’nde de mahalli spor tesisleri oluşturacağız. Amatör spor kulüplerine son 2 yılda 1 milyon TL’ye yakın yardımda bulunduk. Bu desteğimizi bu yıl ve bundan sonraki yıllarda da sürdüreceğiz.

ULAŞIM AĞLARINI GENİŞLETTİK

Ağadere Caddesi’nde ve Cahit Zarifoğlu Caddesi üzerindeki yükü azaltmak için Dalyan Sokak’ı açtık. Hacı Osman Mahallesi’nden İlimtepe’ye ulaşım için yolu Büyükşehir Belediyemizin desteği ile tamamladık. Ayrıca Yeniyalı Mahallesi’nden yine İlimtepe’ye ulaşım için Büyükşehir Belediyemiz ilk etap çalışmasına başladı. Otobanın üstünden araç köprüsü ile geçiş sağlayarak bir anlamda afet kaçış yolumuzu da tamamlamış olacağız. 15 bin metrelik de yeni yollar açtık.

EĞİTİM ÖNCELİĞİMİZ OLDU

Yeniyalı Mahallesi’nde özel gereksinimli çocuklarımız için Özel Eğitim Uygulama Okulu’nu hayata geçirdik. Okul içerisinde 5 derslik yer alıyor. Akademi Lise ve Bilgi evi hayata geçti. Biz de ilçe genelinde yeni bilgi evleri ve yaşam alanları oluşturuyoruz. EBA destke sınıflarımızı yaygınlaştırıyoruz. Körfez’de kütüphane eksikliği var. Sarnıç Han’ın en üst kısmında bin metrekarelik kapalı, bin 200 metrekarelik açık alanı kent kütüphanesine çeviriyoruz.

NAZENDE İLE KENTE DEĞER KATTIK

Seçim öncesinde Yarımca’da vatandaşlarımızın sahil bölgesinde dinlenip güzel vakit geçirebileceği bir mekan isteği vardı. Nazende markası ile orada kafe ve restoranı hayata geçirdik. Sonra Kirazlıyalı’daki atıl durumdaki tesisi Nazende markasına uygun olarak restore ettik ve hayata geçirdik. Tütünçiftlik’teki sosyal tesisimizi de uzun yıllar sonra tadilata aldık ve hizmete açtık.

SOKAK HAYVANLARINI UNUTMADIK

Sokak Hayvanları Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezi’ni hizmete açtık. Gerçekten çok güzel işler yapılıyor. 1 yılda 1.087 hasta sokak hayvanımızı tedavi ettik. Veteriner hekimlerimiz 150 ameliyat gerçekleştirdi. En güzel yanı da sağlığına kavuşan sokak hayvanlarımızı derneklerimizle de ortak hareket ederek sahiplendirmeye başladık. 55 adet hayvanımızı yeni yuvasına kavuşturduk. Beslenme noktalarımız ile de 11 bin kilogram mama yardımında bulunduk.

ÜSTYAPIYA 45 MİLYON TL

Kentin dört bir yanında üst yapı yenileme çalışmaları gerçekleştirdik. Son 2 yılda 40 bin ton asfalt serimi gerçekleştirdik. Büyükşehir Belediyemizin çalışmaları ile birlikte toplamda 45 milyon TL’lik yatırımı kent merkezinde hayata geçirdik. Kent merkezi dışında köyler bölgemize de Karayollarımızın da çalışmasını eklersek 60 bin ton asfalt serim işlemli gerçekleştirdik. Derince ve Körfez’i bir birine bağlayan iki köprü de Büyükşehir Belediyemiz tarafından tamamlandı.

YENİ İŞ MAKİNELERİ VE ÜST GEÇİTLER

Araç filomuzu genişlettik; 4 adet iş makinesini bünyemize kattık. Ayrıca Teknik Hizmetler Alanı’nda ekipmanlarımızı yenileyerek, dışarıya bağımlılığı azalttık ve ciddi tasarruf sağladık. Seçim öncesi söz verdiğimiz öncelikli iki üst geçit vardı. Bir daha üzücü haber almamak adına Barbaros Mahallesi’nde ve Atalar Mahallesi’nde vatandaşlarımızın güvenliği için üst geçitlerimizi tamamladık ve hizmete açtık.

7/24 GÜVENLİ PARK VE SOSYAL YAŞAM ALANLARI

İlçemizde sosyal yaşam alanlarını da çoğaltıyoruz. 14 dönümlük alanda oluşturacağımız Cevher Dudayev Parkı’nın temelini attık, çalışmalar hızla sürüyor. Ayrıca Yavuz Sultan Selim Mahallesi’nde 2 büyük parkı daha hayata geçiriyoruz. Özel çocuklarımız için hazırladığımız ‘engelsiz parklarımızı’ çoğaltıyoruz. Tüm parklarımızı da 7/24 çalışan güvenlik kameraları daha güvenli hale getiriyoruz. 6 yeni park kazandırırkan, 20’ye yakın parkımızı da bu yıl revize ederek güzelleştirdik. Ayrıca 5 parkımız içinde de basket sahaları oluşturduk.

KENTSEL DÖNÜŞÜM

Kentsel dönüşüm noktasında Barbaros ve Güney Mahallesi’nin taşınması ile ilgili son aşamadayız. Konutların yapılacağı alanın TOKİ’ye devri yapıldı. Bu yıl içinde de ihalesi yapılacak. Hedef, 2023 yılında tamamlamak. TOKİ’nin ayrıca İlimtepe’de yapacağı 1506 konut için de Temmuz ayında ihale gerçekleştirilecek.

SAHİL PROJELERİ

Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte Hereke Sahili’nde çalışmalar başladı. 21 bin metrekarelik alanda hayata geçireceğimiz proje ile Hereke sahili bölgenin adeta yıldızı haline gelecek. Ayrıca Yarımca sahilinin batı kısmında Anıtpark olarak bilinen bölgede çalışma başlatacağız. Doğu bölgesinde de Çınaraltı olarak bilinen kısım için projemizi hazırladık. Yaşlı Yaşam Merkezimiz ile entegre olacak düzenlemelerimize hızlıca başlayacağız.

ÇEVRE VE TEMİZLİK, SIFIR ATIK

İlçemizdeki çöp konteynırlarını yer altına alıyoruz. Bu kapsamda 3 bölgede çalışma başlattık ve bunu yaygınlaştıracağız. Daha yeşil ve temiz bir Körfez için de mobil atık toplama merkezleri kurarak mahallelerimize yerleştirdik. Ayrıca kompost geri kazanın ünitesi ile ağaç budamaları sonrası oluşan dalları burada öğütüyoruz. Son iki yılda 1.750 ton dal toplarken, 580 ton kompost elde ettik. Bunu da yeşillendirme yaptığımız alanlarda kullanıyoruz.

AKILLI BELEDİYECİLİK ANLAYIŞI

Yeni nesil belediyecilik anlayışı kapsamında ilk olarak mobil uygulamamızı hayata geçirdik. 21 adet yeni yazılımı da entegre ederek vatandaşlarımızın belediye hizmetlerinden daha kolay yararlanmasını amaçladık. Halkla İlişkiler Yönetim Sistemi olan Ulakbel ile de farklı alanlardan gelen talepleri tek noktada topluyoruz ve işlem sürecini de vatandaşların da takip edebileceği şekilde online olarak izleme imkanı sunuyoruz.

400 DÖNÜMLÜK MİLLET BAHÇESİ

İlçemizde TOKİ ile birlikte hayata geçirileceğimiz Millet Bahçesi Projemiz hazır. TOKİ ihalesini gerçekleştirecek ve hızlıca başlayacağız. 400 dönümlük alanda hayata geçireceğimiz Millet Bahçesi, bölgenin en büyük millet bahçelerinden biri olacak. İçerisinde mesire alanları, kır lokantası, kır kahvesi, doğa yürüyüş parkuru, paintballl ve zipline parkuru, seyir terasları, kamp alanları ve spor alanları olacak.

HEREKE’YE HUKUK FAKÜLTESİ

Körfez’i aynı zamanda bir eğitim kentine dönüştürüyoruz. Hereke bölgesinde 4,5 dönümlük alanımız var. Burada Hukuk Fakültesi ve Adalet Meslek Yüksekokulu için bina yapacağız. Kampüs içerisinde; 4 büyük amfi, 65 adet ofis, 100 kişilik ve 50 kişilik 2’şer derslik, 510 kişilik çok amaçlı salon ve sosyal donatı alanları yer alacak. Bölge için de sosyal ve ekonomik anlamda faydalı bir proje olacak.

KENT MEYDANLARI

Yarımca’da hayata geçireceğimiz Yarımca Kent Meydanı ve 75. Yıl Cumhuriyet Parkımız için projemizi hazırladık, Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte hayata geçireceğiz. Ayrıca Yukarı Hereke’de de bir kent meydanı oluşturacağız.

08 Nis 2021 - 12:32 - Gündem

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli TV Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli TV hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli TV editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli TV değil haberi geçen ajanstır.