reklam
reklam
reklam
reklam
Haber
25 Aralık 2012 - Salı 08:26
 
KIŞ DEPRESYONUNA DİKKAT
DİĞER Haberi
KIŞ DEPRESYONUNA DİKKAT

<p> <span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 19px;"> Mevsimsel özelliklerin kişilerin iyilik halini olumlu ya da olumsuz şekilde etkilediği biliniyor.Özellikle kış mevsiminde günlerin kısalması, güneş ışığının azalması, insanların sürekli kapalı ortamda kalması, psikolojiyi olumsuz yönde etkileyen faktörler arasında.</span> </p> <p class="textBodyBlack" style="margin: 0px 0px 15px; padding: 0px; border: 0px; outline: rgb(0, 0, 0); font-size: 13px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; vertical-align: baseline; line-height: 19px; color: rgb(0, 0, 0);"> Kış aylarında birçok kişide uyku ihtiyacı ve iştah artışı yaşanırken, enerji ve keyif düzeyinde de azalma görülebildiğini belirten Uzman Psikolog Tuba Erzan Kıran, insanların mevsime bağlı olarak depresif belirtiler gösterdiklerini söyledi. </p> <p class="textBodyBlack" style="margin: 0px 0px 15px; padding: 0px; border: 0px; outline: rgb(0, 0, 0); font-size: 13px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; vertical-align: baseline; line-height: 19px; color: rgb(0, 0, 0);"> Mevsimsel depresyonun; her yıl belirli dönemlerde özellikle güneş ışınlarının azalmaya başladığı sonbahar-kış aylarında ortaya çıkan ve ilkbahar döneminde kaybolan, bir takım depresif belirtilerle kendini gösteren bir bozukluk olduğunu belirten Kıran, “Bu bozuklukta depresyondan farklı olarak aşırı yorgunluk, uyku süresinde artış, iştah ve kilo artışı gibi belirtiler dikkati çekmektedir.Mevsimsel depresyon, kış depresyonuna göre daha az görünse de, yaz aylarında başlayıp sonbaharda düzelen türü olduğu da bilinmektedir” dedi. </p> <p class="textBodyBlack" style="margin: 0px 0px 15px; padding: 0px; border: 0px; outline: rgb(0, 0, 0); font-size: 13px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; vertical-align: baseline; line-height: 19px; color: rgb(0, 0, 0);"> <br /> • Mutsuzluk, ümitsizlik, isteksizlik. <br /> • Kendini değersiz hissetme, zaman zaman suçluluk duygusu içine girme. <br /> • Uykusuzluk ya da aşırı uyku hali. <br /> • Enerji azalması, çabuk yorulma. <br /> • İştah azalması veya artması (Daha çok karbonhidratlı yiyeceklere yönelme). <br /> • Sinirlilik ve karamsarlık. <br /> • Konsantrasyon bozuklukları.Depresyonun belirtileri. </p> <p class="textBodyBlack" style="margin: 0px 0px 15px; padding: 0px; border: 0px; outline: rgb(0, 0, 0); font-size: 13px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; vertical-align: baseline; line-height: 19px; color: rgb(0, 0, 0);"> <br /> Uzman Psikolog Tuba Erzan Kıran, kış depresyonuyla başa çıkma yolları hakkında ise şu önerilerde bulundu: <br /> • Gün ışığından mümkün olduğunca çok faydalanın. <br /> • Ev ve iş ortamınızı yeteri kadar aydınlatın ve havalandırın. <br /> • Düzenli spor yapın.Haftada 3 gün 30-40 dakika spor, kişinin vücuduna sağladığı fayda kadar psikolojisi üzerinde de etkilidir.Spora zaman ayırmak kişinin kendisini daha mutlu hissetmesine yardımcı olmaktadır. <br /> • Uyku düzeninizi korumaya çalışın. <br /> • Sağlıklı ve dengeli beslenin, karbonhidrat ve şeker tüketimini kontrol altında tutun. <br /> • Destek kaynaklarını harekete geçirin. <br /> • Sosyal yaşama, planlı şekilde zaman ayırın. </p> <p> Bu önlemler kişi üzerinde olumlu bir etki sağlayamazsa daha detaylı değerlendirme için bir uzmana başvurmakta fayda var. </p>
Kaynak: (İHA) - İhlas Haber Ajansı Editör:
Etiketler: KIŞ, DEPRESYONUNA, DİKKAT,
Yorumlar
Haber Yazılımı