Türkiye Basketbol Ligi’nde şampiyonluk hedefiyle yoluna devam eden Çayırova Belediyesi, Federasyon Kupası’nda da iddiasını ortaya koydu.
Son Saniyelerde Gelen Galibiyet
Kendi sahasında oynadığı çeyrek final mücadelesinde Ankara ekibi OGM Ormanspor’u 87-86 mağlup eden temsilcimiz, bu sonuçla yarı finale yükseldi. Karşılaşma boyunca başa baş geçen mücadele, son saniyelerde gelen serbest atışlarla Çayırova’nın lehine sonuçlandı.
Müsabakaya kısa süre önce göreve başlayan başantrenör Ender Aslan yönetiminde çıkan Çayırova Belediyesi, parkede Can Uğur Öğüt, Roberto Gallinat, Ömer Utku Al, Berkay Candan ve Nysier Brooks beşiyle yer aldı. İlk periyodu 26-27 geride tamamlayan ekip, ikinci çeyrekte oyuna denge getirerek devreye 54-52 önde girdi.
Üçüncü Çeyrek Farkı Getirdi Final Periyodu Nefes Kesti
Karşılaşmanın üçüncü periyodunda hücumda etkili bir görüntü çizen Çayırova Belediyesi, bu bölümde farkı artırarak son çeyreğe 74-68’lik üstünlükle girdi. Ancak son 10 dakika, adeta bir heyecan fırtınasına sahne oldu. Rakibinin dış atışlarda yakaladığı isabetlerle skor üstünlüğünü kaybeden temsilcimiz, bitime 45 saniye kala dört sayı geriye düştü. Kritik anda sahneye çıkan Gallinat, attığı üçlükle farkı bire indirdi. Savunmada rakibini durdurmayı başaran Çayırova Belediyesi, bitime 14 saniye kala çizgiye gelen Brooks’un hatasız serbest atışlarıyla öne geçti ve maçı kazanmayı başardı.
Brooks’un Performansı ile Gelen Galibiyeti
Karşılaşmanın en skorer ismi 27 sayı ve 10 ribauntla Nysier Brooks oldu. Roberto Gallinat 26 sayı üretirken, Ömer Utku Al da 11 sayılık katkı sağladı. Özellikle yabancı oyuncuların skora olan katkısı, galibiyette belirleyici rol oynadı. Çayırova Belediyesi bu sonuçla adını son dört takım arasına yazdırdı.
Final İçin Bandırma'yla Kritik Randevu
Yarı finale yükselen Çayırova Belediyesi, Federasyon Kupası’nda finale çıkma mücadelesini Bandırma Bordo Basketbol karşısında verecek. Kritik karşılaşma, 16 Ocak Cuma günü Basketbol Gelişim Merkezi’nde oynanacak. Çayırova Belediyesi, galibiyet halinde Federasyon Kupası finaline yükselecek.
Başkan Bünyamin Çiftçi, Takımı Tebrik Etti
Mücadele sonrası açıklama yapan Çayırova Belediye Başkanı Bünyamin Çiftçi, “Federasyon Kupası Çeyrek Final karşılaşmasında Ormanspor’u yenerek yarı finale adını yazdıran takımımızı tebrik ediyorum,” ifadeleriyle takımı kutladı.