Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin 2 milyar TL’lik dev ulaşım yatırımı olan Başiskele Kavşağı Koridor Projesi'nde fore kazık imalatı yüzde 44'e ulaştı. Proje tamamlandığında İzmit-Başiskele hattındaki trafik ciddi anlamda rahatlayacak.
Kocaeli ulaşımında yeni bir dönemin kapısını aralayacak Başiskele Kavşağı Koridor Projesi’nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Şehir içi trafiğini önemli ölçüde rahatlatması beklenen projede, fore kazık imalatında yeni bir aşamaya geçildi. Toplamda 20 bin 489 metre fore kazığın çakılacağı projede, bugüne kadar 9.041 metrelik bölüm tamamlandı. Bu da projenin bu bölümünde %44’lük bir ilerleme anlamına geliyor. Aynı zamanda geofoam teknolojisi, PMT serimi, menfez, köprü ve yaya geçitleri gibi birçok detayda da eşzamanlı olarak ilerleme kaydediliyor.
Projenin kalbinde zemin iyileştirme var
D-130 Karayolu üzerindeki Başiskele Kavşağı Koridor Projesi'nin en kritik aşamalarından biri, zemin iyileştirmesi. Özellikle İzmit istikametinden Başiskele Belediyesi yönüne dönüş sağlayacak köprünün oturacağı zemin, düşük taşıma kapasitesi nedeniyle güçlendiriliyor. Bu amaçla farklı çaplarda (80 cm, 100 cm ve 120 cm) fore kazıklar çakılıyor. Kazık makineleri belirlenen derinliğe indikten sonra iç hafriyat çıkarılıyor, demir donatı yerleştiriliyor ve ardından beton dökümü yapılıyor. Bu işlem sayesinde köprü ayaklarının dayanıklılığı artırılıyor.
16 kilometrelik koridorda dev altyapı
Projeyle birlikte Kocaeli ulaşım ağına 16 kilometrelik yeni bir ulaşım koridoru eklenecek. D-130’un yükünü azaltacak bu yeni hat üzerinde toplamda 9 köprü, 7 menfez ve yayalar için 2 üst geçit inşa edilecek. 300 bin metreküp kazı ve dolgu yapılması öngörülen projede, altyapı da göz ardı edilmiyor. 13 bin metre yağmursuyu hattı ile bölgenin altyapı dayanımı artırılacak, 11 bin 500 metre oto korkuluk ise sürüş güvenliğini destekleyecek.
Geofoam teknolojisiyle hafif ama güçlü dolgu
Proje kapsamında öne çıkan yeniliklerden biri de 100 bin metreküplük geofoam kullanımı. Geleneksel dolgu yöntemlerine kıyasla çok daha hafif olan bu teknoloji, özellikle yumuşak zeminlerde yapı yükünü azaltmak ve oturmaları engellemek için tercih ediliyor. Böylece hem yapısal güvenlik artıyor hem de inşaat süresi kısalıyor.
Yol yapımında beton ve asfalt seferberliği
Projenin yol yapım aşamasında 167 bin ton plent miks temel (PMT) ve asfalt serimi gerçekleştirilecek. Bunun yanında 30 bin metreküp beton dökümü ile 5.500 ton nervürlü demir kullanılması planlanıyor. Bu kapsamlı imalatlar, projenin sadece yüzeyde değil, derinliklerde de sağlam temeller üzerine kurulduğunu ortaya koyuyor.
11 bölgede fore kazık, 6'sı tamamlandı
Fore kazık imalatları 11 ayrı bölgede yapılıyor. Şu ana kadar 6 bölgede çalışmalar tamamlandı. Kalan 5 bölgede ise süreç yoğun şekilde devam ediyor. Kazık imalatlarının tamamlanmasının ardından köprü kirişlerinin montajına geçilecek ve böylece kavşak şekillenmeye başlayacak.