Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul Sarıyer’de düzenlenen Bab-ı Ali Toplantıları kapsamında katıldığı “Milli Eğitim Altyapısında Hedeflenen Dönüşüm ve Yenilikçi Yaklaşımlar” başlıklı programda dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Eğitim sisteminde uzun süredir tartışılan test temelli ölçme yöntemlerinin yerini, daha nitelikli değerlendirme biçimlerine bırakması gerektiğine işaret eden Tekin, bu bağlamda yapay zeka destekli açık uçlu soru değerlendirme sistemi üzerinde çalıştıklarını açıkladı.

Bakan Tekin, projenin TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirildiğini belirterek, bu çalışmanın eğitim sistemine önemli katkılar sağlayacağını vurguladı.

“Test-tost ikilemini kırmak istiyoruz”

Konuşmasında sınav sistemine yönelik eleştirileri de gündeme getiren Tekin, öğrencilerin uzun süredir test odaklı sınav formatıyla sınırlı kaldığını ifade etti. “Test-tost ikileminde gidip geliyoruz. Açık uçlu sorular herkesin istediği bir uygulama ama objektif değerlendirme konusu hepimiz için sorun,” diyen Tekin, bu noktada yapay zekanın devreye gireceğini söyledi.

Yeni sistemle birlikte öğrencilerin düşünme, yorumlama ve yazılı ifade becerilerini geliştirmeleri hedeflenirken, değerlendirme sürecinde insan hatasını minimize edecek bir yapay zeka mekanizması oluşturulacak.

Seka Çocuk Dostları Ortaokulu’ndan İyilik Dolu Proje: “Okulum Kırtasiye”
Seka Çocuk Dostları Ortaokulu’ndan İyilik Dolu Proje: “Okulum Kırtasiye”
İçeriği Görüntüle

Bakanlık bünyesinde özel bir daire başkanlığı kuruldu

Eğitimde yapay zeka uygulamalarını sistematik şekilde yürütmek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde “Yapay Zeka ve Büyük Veri Uygulamaları Daire Başkanlığı” kurulduğunu belirten Tekin, bu birimin Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü altında faaliyet gösterdiğini söyledi.

Bu daire, sadece yapay zekayla değil, aynı zamanda büyük veri analizleriyle de eğitim politikalarının veri temelli şekillendirilmesine katkı sağlıyor. Uluslararası alandaki gelişmelerin de yakından takip edildiğini belirten Tekin, Türkiye’nin dijital eğitimde güçlü adımlar attığını vurguladı.

Amaç: Adil, hızlı ve nesnel değerlendirme sistemi

Yeni sistemin hayata geçmesiyle birlikte, özellikle yazılı sınavlar gibi değerlendirmesi zaman alan ölçme yöntemlerinde hız, şeffaflık ve tutarlılık sağlanması bekleniyor. Bakan Tekin, projenin aynı zamanda öğretmenlerin üzerindeki yükü azaltacağını ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin kalitesini artıracağını dile getirdi.

Yapay zeka destekli değerlendirme sistemi, hem uzaktan eğitim süreçlerine entegre edilebilirlik açısından hem de bireysel öğrenme analizi yapma kapasitesiyle geleceğin eğitim altyapısında önemli bir yer tutacak gibi görünüyor.

Kaynak: Haber Merkezi