Yaşanan bu çirkin olayın ardından Büyükşehir Belediyesi, kamu mallarının korunması adına tüm Kocaeli halkına yönelik önemli bir duyarlılık çağrısı yayınladı. İşte o anların detayları...
Hem Geçişi Engellediler Hem de Çevreyi Kirlettiler
Özellikle engelli bireyler, yaşlılar, hamileler ve bebek arabalı annelerin dikey ulaşımını kolaylaştırmak için hayata geçirilen asansörlerin önünde yaşananlar pes dedirtti. Kameralara yansıyan sorumsuz davranışlar şu şekilde kayıtlara geçti:
Asansör Girişini İşgal Ettiler: 4 kişilik bir grup, akşam saatlerinde Gebze Hünkar Üst Geçidi’ndeki asansörün tam önünü kapatarak asansörü kullanmak isteyen ihtiyaç sahibi vatandaşların geçiş alanını adeta gasp etti.
Çekirdek Kabuklarını Yere Attılar: Gruba dahil olan şahıslar, çevreyi koruma bilincinden uzak bir şekilde yedikleri çekirdeklerin kabuklarını da pervasızca asansörün önüne ve üst geçidin zeminine fırlattı.
"Kamu Malına Sahip Çıkmak Hepimizin Görevidir"
Yaşanan bu üzücü olayın ardından Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, ortak yaşam alanlarının korunması noktasında toplumsal bilincin önemine dikkat çekti. Asansör ve yürüyen merdiven gibi hizmetlerin amacının dışında kullanılmasının, o hizmete en çok ihtiyaç duyan dezavantajlı vatandaşların günlük yaşamını doğrudan zorlaştırdığı ve mağduriyet yarattığı vurgulandı.
Büyükşehir Belediyesi yetkilileri yaptıkları açıklamada, temiz ve düzenli bir Kocaeli için ortak kullanım alanlarının hep birlikte korunması gerektiğini ifade ederek, tüm kent sakinlerini kamu malına sahip çıkma ve çevre temizliği konusunda daha duyarlı olmaya davet etti.