Dünya genelinde jeopolitik gerilimler nedeniyle alt üst olan altın piyasaları yatırımcıları tedirgin etti. Başta ABD Merkez Bankası (FED) olmak üzere ülkelerin sıkı para politikalarını hayata geçirmesi altın piyasası üzerindeki baskıyı artırdı. Güvenli liman olarak görülen altında yaşanan bu düşüş eğilimi küresel finans devlerinin raporlarına da yansıdı.
DEV BANKALARDAN PEŞ PEŞE KARAMSAR TABLO
Finans dünyasının en saygın kuruluşlarından biri olan Deutsche Bank, piyasalardaki bu ateşli ortamda dikkat çeken bir adım attı. Kurum, yıl sonu altın tahminlerini yüzde 20 oranında aşağı çekerek yatırımcıların karşısına oldukça karamsar bir tablo çıkardı. Sektörün bir diğer dev kuruluşu Morgan Stanley de mevcut gidişatın tehlikelerine işaret ederek piyasalardaki risklerin artabileceği yönünde ciddi uyarılarda bulundu.
ONS VE GRAM ALTINDA SERT GERİLEME
Merkez bankalarının faiz baskısıyla birlikte piyasalarda adeta kırmızı alarm verildi. Spot altın, gün içerisinde yüzde 1,5 seviyesinde bir kayıp yaşayarak 4.131 dolara kadar geriledi. Gelen ufak çaplı toparlanma çabalarına rağmen varlık, yüzde 1,6 oranında ekside seyrederek 4.124 dolar bandında işlem görmeye başladı. Küresel çaptaki bu erime iç piyasaya da doğrudan yansıdı. Yurtiçindeki yatırımcıların yakından takip ettiği gram altın, yüzde 1,6 oranında değer kaybederek 6.162 lira seviyesine kadar indi.
GÜMÜŞ CEPHESİNDE KAYIPLAR ÇOK DAHA BÜYÜK
Altındaki düşüş rüzgarı diğer değerli metalleri de ciddi anlamda sarstı. Gümüş piyasasındaki erimenin boyutu altını geride bıraktı. Ons gümüş, satış baskısının etkisiyle ilk etapta yüzde 3'ü aşan bir ivme kaybı yaşayarak 62,74 dolar seviyelerini test etti. İlerleyen saatlerde toparlanamayan varlık, kayıplarını yüzde 4 oranına kadar genişleterek 62,30 dolar seviyelerinde denge bulma çabası içerisine girdi.


