Gündem

ABD pazarına Türk lezzetleri çıkarma harekâtı

Kişi başı gıda tüketiminin dünya ortalamasının dört katını aştığı ABD’de Türk gıda ürünlerinin payını artırmak isteyen sektör, ünlü şefler ve influencer’larla tanıtım atağına hazırlanıyor.

Abone Ol

Dünyada kişi başı gıda tüketiminin en yüksek olduğu ülke olan ABD, Türk gıda sektörünün yeni hedef pazarlarından biri oldu.

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Kazım Taycı, ünlü şefler, influencer’lar ve yeni pazarlama yöntemleriyle Türk lezzetlerini bölgede aktif biçimde tanıtacaklarını söyledi.

BÜYÜK FIRSATLAR VAR

Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatında büyük fırsatlar bulunduğunu belirten Taycı, "ABD'nin sadece şekerleme ve çikolata ithalatı 40 milyar dolar. Bizim ise dünya geneline toplam ihracatımız 3 milyar dolar. ABD'yi odağımıza olarak ilk etapta bu ihracatımızı iki katına, ardından da 10 milyar dolarlara ulaştırmayı hedefliyoruz" dedi. Summer’25 Fancy Food Show’a Türkiye’den yaklaşık 100 firmanın katıldığını aktaran Taycı, ABD’de kişi başı gıda tüketiminin dünya ortalamasının dört katını aştığını vurguladı.

GÖRSELLERLE DONATILACAK

Turquality kapsamındaki çalışmalara eylül ayında Miami Fuarı ile başlayacaklarını anlatan Taycı, "Miami'nin önemli hareket geçiş noktaları olan havalimanından tutun da şehrin en işlek noktalarına kadar birçok yeri Turkish Delight ve Turkish Food görselleriyle donatacağız. Aynı anda Amerika’dan ve Türkiye'den önemli şefler getirip Türk mutfağının yemeklerini ve lezzetlerini şovlarla tanıtacağız. Bu şovun sesini ve yankısını daha büyütebilmek için de şu anda hem Latin Amerika pazarında hem de Amerikan pazarında gıda ile ilgili YouTuber’larla görüşme halindeyiz. Helvamız, baklavamız ve lokumumuz yanında bize has olan bulgur ürünümüz için de önemli tanıtım çalışmaları yapacağız" diye konuştu.

AROMALARA DİKKAT ÇEKTİ

ABD’yi hem hububat hem bakliyat hem de şekerli, kakaolu ve unlu mamuller için ana pazar ilan ettiklerini vurgulayan Taycı, "Turquality programını da yoğunlukla ABD'de gerçekleştiriyoruz. ABD'deki büyük zincir mağazaların bölgesel büyük toptancıların organize edilip üreticilerimizle karşı karşıya getirildiği programların hazırlığı içindeyiz" dedi.

Amerikan damak tadına göre ürün geliştirme gerektiğine işaret eden Taycı, "Firmalarımız ABD'deki büyük marketlere girmek istiyorsa, ürünlerini biraz daha Amerikan damak tadına uygun hale getirmeleri gerekiyor. Ürün içeriğinden ambalaj tasarımına ve renklere kadar kendi tarzlarını görmek istiyor. Ürünlerin tatlarında daha keskin aromaları tercih ediyorlar. Mesela biz biraz daha yağlı, biraz daha soft lezzetleri severken, onlar daha keskin tatları, daha yoğun aromaları tercih ediyorlar" ifadelerini kullandı.

"AMERİKA'YI TENİDEN KEŞFERTMEYECEĞİZ"

İtalyanların pazarlama başarısına dikkat çeken Taycı, "Bizim buradaki en büyük eksiğimiz pazarlama. İtalyanların bu pazarlama şekillerini bizim de Türkiye'de zihinsel olarak kabullenmemiz lazım. Pazarlama konusunda Amerika'yı yeniden keşfetmeyeceğiz. Kendimize özgün tasarımlar ve ürünler oluşturuncaya kadar, kendilerini iyi tanıtan, iyi anlatan, iyi pazarlayan birtakım ülkelerden daha fazla ilham alacağız ve onların yolunu izleyeceğiz" dedi.

İHRACATTA YÜZDE 6 ARTIŞ

Türkiye’nin hububat ve bakliyat ihracatının mayısta yüzde 6 arttığını belirten Taycı, yıl sonunda ise yüzde 5 büyüme ile 12.6 milyar dolara ulaşmayı hedeflediklerini aktardı. Irak, Suriye ve Suudi Arabistan’ın önemli pazarlar olduğuna değinen Taycı, ABD’yi öncelikli hedef pazar olarak belirlediklerini söyledi.

Don olaylarının hububat, bakliyat ve yağlı tohumları fazla etkilemediğini ancak meyve ve narenciyede zarar olduğunu belirten Taycı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı yeni destek paketiyle ilgili ise "Cumhurbaşkanımız'ın konuya yaklaşımları bizi heyecanlandırdı. Tarımın artık çok stratejik kapsamda bir beka sorunu gibi ele alınacağını kendi ağzından duymuş olmamız bizi çok memnun etti" dedi.