Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Hayri Baraçlı, kent genelinde yürütülen projeleri yerinde incelemeyi sürdürüyor.
Bu kapsamda, D-130 Karayolu üzerinde yapımı devam eden “ Başiskele Kavşağı Koridor Projesi”ni ziyaret eden Baraçlı, çalışmaların ilerleyişi hakkında teknik ekipten kapsamlı bilgi aldı. İnceleme sırasında Genel Sekreter Yardımcısı Numan Balaban da hazır bulundu. Güney yan yolda kullanılan yenilikçi dolgu malzemesi geofoam bloklarını yerinde inceleyen Baraçlı, bu sistemin hem zaman hem de kalite açısından projeye önemli katkı sağladığını belirterek, “Şehrimizin ulaşım altyapısına değer katacak bu proje, hız ve kalite açısından örnek teşkil edecek” ifadelerini kullandı. D-130 Karayolu üzerindeki trafik yükünü hafifletmek için hayata geçirilen Başiskele Kavşağı Koridor Projesi, bölgenin ulaşımına büyük katkı sağlamayı hedefliyor. Toplam 16 kilometre uzunluğunda planlanan koridorda 9 köprü, 7 menfez ve yayalar için 2 yaya üstgeçidi yer alacak. Projede, derin zemin karıştırma yöntemiyle zemin güçlendirme çalışmaları sürerken, şu ana kadar yaklaşık 300 bin metreküp kazı ve dolgu gerçekleştirildi.
İncelemelerde özellikle güney yan yolda yol yapımında kullanılan yenilikçi dolgu malzemesi Geofoam bloklar öne çıktı. Bu teknoloji, yapım sürecini hızlandırmasının yanı sıra yol kalitesini de artırıyor. Hafif ve dayanıklı yapısıyla dikkat çeken Geofoam, modern altyapı projelerinde örnek gösterilen uygulamalar arasında yer alıyor. Proje çerçevesinde 15 bin 500 metre forekazık ve 26 bin metre derin karıştırma çukuru açıldı. Zeminin güçlendirilmesi için 100 bin metreküp geofoam dolgu kullanılırken, yol yapımında 167 bin ton plent miks temel ile asfalt serimi gerçekleştirilecek. Ayrıca beton dökümü ve nervürlü demir uygulamalarıyla yolun uzun ömürlü ve dayanıklı olması hedefleniyor.
Başiskele Kavşağı Koridor Projesi kapsamında 13 bin metre yağmursuyu hattı ile 11 bin 500 metre otokorkuluk imalatı tamamlandı. Bu çalışmalarla birlikte sürüş güvenliği üst seviyeye çıkarılırken, projenin tamamlanmasıyla bölgede trafik yoğunluğunun büyük ölçüde azalması ve ulaşımın daha konforlu hale gelmesi öngörülüyor.