konak
ozturk group
KENT YAPI
Breau
cagingoz
KIRALIK IS MERKEZI
ekomini
ARIGUN MOBILYA
Kızılkaya

Sağlık

Kivinin faydaları

Besin değeri oldukça yüksek olan kivinin faydaları arasında antioksidan özelliğinin yanında kolesterolü düşürücü özelliği de var.

8 Eylül 2014 Saat: 15:23
YORUM YAPTavsiye EtYazdır

Bu haber 1.034 kez okunmuştur

Kivinin faydaları
Kivinin faydaları

Kivinin faydaları

Değişik tadının yanında içerdiği

Kivinin faydaları

Değişik tadının yanında içerdiği vitamin, mineral, antioksidan ve lif içerikleriyle besin değeri de yüksek olan kivi insan sağlığı için oldukça önemli bir meyvedir.

Kivide bulunan petkin isimli madde vücudu toksinlerden temizler. Ayrıca petkin maddesi, kötü kolesterolü düşürür ve iyi kolesterolü artırıcı özelliktedir.

1 kivi günlük C vitamini ihtiyacını karşılıyor

Bir adet kivi günlük C vitamini gereksinimini kolaylıkla karşılar. Kivi, turunçgillerden 4-5 kat daha çok C vitamini içerir. Mineraller bakımından da zengindir.

C vitamini dışında A vitamini B1, B2 vitaminleri, fosfor, kalsiyum, demir gibi mineraller, proteinler içerir. Magnezyum ve potasyum oranı yüksektir.

Değişik tadı ve vitamin, mineral, antioksidan ve lif içeriğiyle kivi besleyici değeri yüksek olan bir besindir. Karotenoidler fenolik bileşikler ve antioksidan bakımından da oldukça zengindir.

Kivinin faydaları

- Grip ve nezlede yararlıdır.

- Bağışıklık sistemini destekler.

- Kivide yer alan antimutajenik maddeler kanser önleyici özelliktedir.

- Nefes açıcı etkisi sebebiyle öksürük ve astım sorunları için yararlıdır.

- Kivi kılcal damar yapısını kuvvetlendirir.

- Kivinin bir diğer faydası da kan inceltici etkiye sahip olmasıdır. Kivi, kandaki yağ düzeyini düşürür, kan basıncını düzenler.

- Kan sulandırıcı etkisiyle kalp ve damar sağlığı için önemlidir.

- Yapılan bir araştırmada; günde 2 tane kivi tüketmenin, iyi kolesterol seviyesini artırdığı ve kötü kolesterol seviyesini azalttığı tespit edildi.

- Kiviyle ilgili yapılan araştırmalarda olgunlaşmış kivi meyvesinde proteinlerin yapı taşı olan amino asitlerin 15 tanesi tespit edilmiştir. Glutamin, arginin ve asparagin adlı amino asitlerin daha yüksek oranda olduğu görülmüştür.

- Lif bakımından zengin olduğu için sindirimi kolaylaştırır.

DNA zararını azaltıyor

İskoçya’daki Rowett Araştırma Enstitüsü tarafından yapılan bir çalışmada yer alan gönüllü kişiler, 3 hafta boyunca kivi tüketmiş ve bu sürenin sonucunda yapılan tahlillerde lenfositlerde DNA zararının ciddi bir şekilde azaldığı tespit edilmiştir.

 ve lif içerikleriyle besin değeri de yüksek olan kivi insan sağlığı için oldukça önemli bir meyvedir.

Kivide bulunan petkin isimli madde vücudu toksinlerden temizler. Ayrıca petkin maddesi, kötü kolesterolü düşürür ve iyi kolesterolü artırıcı özelliktedir.

1 kivi günlük C vitamini ihtiyacını karşılıyor

Bir adet kivi günlük C vitamini gereksinimini kolaylıkla karşılar. Kivi, turunçgillerden 4-5 kat daha çok C vitamini içerir. Mineraller bakımından da zengindir.

C vitamini dışında A vitamini B1, B2 vitaminleri, fosfor, kalsiyum, demir gibi mineraller, proteinler içerir. Magnezyum ve potasyum oranı yüksektir.

Değişik tadı ve vitamin, mineral, antioksidan ve lif içeriğiyle kivi besleyici değeri yüksek olan bir besindir. Karotenoidler fenolik bileşikler ve antioksidan bakımından da oldukça zengindir.

Kivinin faydaları

- Grip ve nezlede yararlıdır.

- Bağışıklık sistemini destekler.

- Kivide yer alan antimutajenik maddeler kanser önleyici özelliktedir.

- Nefes açıcı etkisi sebebiyle öksürük ve astım sorunları için yararlıdır.

- Kivi kılcal damar yapısını kuvvetlendirir.

- Kivinin bir diğer faydası da kan inceltici etkiye sahip olmasıdır. Kivi, kandaki yağ düzeyini düşürür, kan basıncını düzenler.

- Kan sulandırıcı etkisiyle kalp ve damar sağlığı için önemlidir.

- Yapılan bir araştırmada; günde 2 tane kivi tüketmenin, iyi kolesterol seviyesini artırdığı ve kötü kolesterol seviyesini azalttığı tespit edildi.

- Kiviyle ilgili yapılan araştırmalarda olgunlaşmış kivi meyvesinde proteinlerin yapı taşı olan amino asitlerin 15 tanesi tespit edilmiştir. Glutamin, arginin ve asparagin adlı amino asitlerin daha yüksek oranda olduğu görülmüştür.

- Lif bakımından zengin olduğu için sindirimi kolaylaştırır.

DNA zararını azaltıyor

İskoçya’daki Rowett Araştırma Enstitüsü tarafından yapılan bir çalışmada yer alan gönüllü kişiler, 3 hafta boyunca kivi tüketmiş ve bu sürenin sonucunda yapılan tahlillerde lenfositlerde DNA zararının ciddi bir şekilde azaldığı tespit edilmiştir.

YORUMLAR Üye Girişi

Bu Habere Yorum Yapılmadı. İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz? 
Lütfen Resimdeki kodu yazınız
 

Kocaeli Haberleri Tavsiye Formu

Bu Haberi Arkadaşınıza Önerin
İsminiz
Email Adresiniz
Arkadaşınızın İsmi
Arkadaşınızın E-Mail Adresi
Varsa Mesajınız
Güvenlik KoduLütfen Resimdeki kodu yazınız