konak
ozturk group
KENT YAPI
Breau
cagingoz
KIRALIK IS MERKEZI
ekomini
ARIGUN MOBILYA
Kızılkaya

Güncel

KIŞ DEPRESYONUNA DİKKAT

Mevsimsel özelliklerin kişilerin iyilik halini olumlu ya da olumsuz şekilde etkilediği biliniyor.Özellikle kış mevsiminde günlerin kısalması, güneş ışığının azalması, insanların sürekli kapalı ortamda

25 Aralık 2012 Saat: 10:26
YORUM YAPTavsiye EtYazdır

Bu haber 177 kez okunmuştur

KIŞ DEPRESYONUNA DİKKAT
KIŞ DEPRESYONUNA DİKKAT

Mevsimsel özelliklerin kişilerin iyilik halini olumlu ya da olumsuz şekilde etkilediği biliniyor.Özellikle kış mevsiminde günlerin kısalması, güneş ışığının azalması, insanların sürekli kapalı ortamda kalması, psikolojiyi olumsuz yönde etkileyen faktörler arasında.

Kış aylarında birçok kişide uyku ihtiyacı ve iştah artışı yaşanırken, enerji ve keyif düzeyinde de azalma görülebildiğini belirten Uzman Psikolog Tuba Erzan Kıran, insanların mevsime bağlı olarak depresif belirtiler gösterdiklerini söyledi.

Mevsimsel depresyonun; her yıl belirli dönemlerde özellikle güneş ışınlarının azalmaya başladığı sonbahar-kış aylarında ortaya çıkan ve ilkbahar döneminde kaybolan, bir takım depresif belirtilerle kendini gösteren bir bozukluk olduğunu belirten Kıran, “Bu bozuklukta depresyondan farklı olarak aşırı yorgunluk, uyku süresinde artış, iştah ve kilo artışı gibi belirtiler dikkati çekmektedir.Mevsimsel depresyon, kış depresyonuna göre daha az görünse de, yaz aylarında başlayıp sonbaharda düzelen türü olduğu da bilinmektedir” dedi.


• Mutsuzluk, ümitsizlik, isteksizlik.
• Kendini değersiz hissetme, zaman zaman suçluluk duygusu içine girme.
• Uykusuzluk ya da aşırı uyku hali.
• Enerji azalması, çabuk yorulma.
• İştah azalması veya artması (Daha çok karbonhidratlı yiyeceklere yönelme).
• Sinirlilik ve karamsarlık.
• Konsantrasyon bozuklukları.Depresyonun belirtileri.


Uzman Psikolog Tuba Erzan Kıran, kış depresyonuyla başa çıkma yolları hakkında ise şu önerilerde bulundu:
• Gün ışığından mümkün olduğunca çok faydalanın.
• Ev ve iş ortamınızı yeteri kadar aydınlatın ve havalandırın.
• Düzenli spor yapın.Haftada 3 gün 30-40 dakika spor, kişinin vücuduna sağladığı fayda kadar psikolojisi üzerinde de etkilidir.Spora zaman ayırmak kişinin kendisini daha mutlu hissetmesine yardımcı olmaktadır.
• Uyku düzeninizi korumaya çalışın.
• Sağlıklı ve dengeli beslenin, karbonhidrat ve şeker tüketimini kontrol altında tutun.
• Destek kaynaklarını harekete geçirin.
• Sosyal yaşama, planlı şekilde zaman ayırın.

Bu önlemler kişi üzerinde olumlu bir etki sağlayamazsa daha detaylı değerlendirme için bir uzmana başvurmakta fayda var.

YORUMLAR Üye Girişi

Bu Habere Yorum Yapılmadı. İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz? 
Lütfen Resimdeki kodu yazınız
 

Kocaeli Haberleri Tavsiye Formu

Bu Haberi Arkadaşınıza Önerin
İsminiz
Email Adresiniz
Arkadaşınızın İsmi
Arkadaşınızın E-Mail Adresi
Varsa Mesajınız
Güvenlik KoduLütfen Resimdeki kodu yazınız