konak
ozturk group
KENT YAPI
Breau
cagingoz
KIRALIK IS MERKEZI
ekomini
ARIGUN MOBILYA
Kızılkaya

Güncel

İŞTE YÜRÜYÜŞ YOLU...

Hiç şüphesiz ki Kocaeli denilince akla gelen ilk isimlerden biri yürüyüş yoludur. Peki hiç merak ettiniz mi Yürüyüş yolu nerden nereye buralara kadar gelmiş? İşte geçmişten günümüze yürüyüş yolu… İzmi

8 Şubat 2013 Saat: 17:47
YORUM YAPTavsiye EtYazdır

Bu haber 213 kez okunmuştur

İŞTE YÜRÜYÜŞ YOLU...
İŞTE YÜRÜYÜŞ YOLU...

Hiç şüphesiz ki Kocaeli denilince akla gelen ilk isimlerden biri yürüyüş yoludur. Peki hiç merak ettiniz mi Yürüyüş yolu nerden nereye buralara kadar gelmiş? İşte geçmişten günümüze yürüyüş yolu…

İzmit'in Sosyal Yaşamını yaklaşık 5 km uzunluğundaki bu yolla çözmek mümkün. Eskiden demir yolunun geçtiği bu caddeden Demiryolu kaldırıldığında ilk olarak bu faytonlar almış. Daha sonra araç trafiğine kapatılan hat yaya ulaşımına açılmıştır.

Bu yola yapılan üst yapı değişikliği bölgenin canlanmasına sebep olmuştur. Yaz aylarında asırlık çınar ağaçlarının altında yeşil kokusu ile yürümek İzmit'liler için sosyal bir aktivite haline gelmiştir. Yolun her iki tarafında da araç trafiği vardır.İki tarafta aynı yöne akmaktadır.

Yolun en büyük sorunu göç dönemlerinde Çınar ağaçlarını harika bir konaklama bölgesi olarak benimseyen karga sürüsüdür.Bu kargalar yaptıkları ses gürültüsünün yanı sıra yol boyunca etrafı kirletmektedirler.

Bir dönem bu sorunu çözmek için proje üreten kişiler için ödüllü yarışma bile yapılmıştır. Gebze İzmit arası 47,096 kilometrelik demiryolu hattı 01.08.1873 tarihinde işletmeye açılmıştır. İzmit Ankara hattını yönetimi Otto von Kapp'a bırakılmıştır. Görev yaptığı 1889–1894 yılları arasında işçi bulma güvenliği sağlama, salgın hastalıklar gibi sorunların yanı sıra güzergahın deniz seviyesinden çok fazla yükselmesi, bir çok tünel, köprü ve Viyadük yapımı gibi inşaatın kendi zorluklarının da üstesinden büyük bir başarıyla gelebilmiştir.

İlk olarak İzmit kent içinden Tököli İmre Bulvarı'ndan geçen İzmit-Büyükderbent arası 17,593 kilometrelik demiryolu hattı 02.05.1890 tarihinde işletmeye açılmıştır. 1902 yılında bu bulvarın adı Hamidiye Bulvarı'na Cumhuriyet döneminde ise Ziya Tekeli Caddesi olarak değiştirilse de Halk tarafından DEMİRYOLU Caddesi olarak bilinir.

İzmit Şehir İçinden Çift Hat Güzergâhının Geçişi Hakkındaki Bayındırlık Bakanlığı Demiryolları ve Limanlar Daire Başkanlığının Raporunun en ucuz maliyet olarak 2.sırada bulunan "Sahil Güzergâhı" önerisi kabul görmüş sahile kaydırılan İzmit Kent içi demiryolu geçişi DLHİ tarafından çift hatlı ve elektrikli olarak inşa edilerek 29.07.199 tarihinde işletmeye açılmıştır.

Kent içindeki eski demiryolu hattı ise yaya yolu olarak düzenlenmiştir. İzmit kent içi demiryolunun sahile alınmasından sonra "Şehir merkezi ile İzmit Körfezi arasında adeta bir Çin Seddi gibi duran demiryolu, kent halkının denizle ve yeşille tüm bağlantısını koparttı" şeklinde sızlanmaları da beraberinde getirdi.

2011 Genel seçimleri öncesi AK Parti Kocaeli Milletvekili ve 2. sıra adayı Fikri Işık "tam 4 yıldır üzerinde büyük bir titizlikle çalıştığı projede önemli bir adım atıldı. TCDD, demiryolunun şehrin kuzeyinden gitmesi için fizibilite çalışması yapmaya karar verdi ve bu amaçla geçtiğimiz mart ayında ihaleye çıktı. İhaleyi alan firma çalışmalara başladı" şeklindeki açıklaması İzmit kent içi demiryolunun bir kez daha güzergâhının değişeceğinin sinyallerini veriyordu.


YORUMLAR Üye Girişi

Bu Habere Yorum Yapılmadı. İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz? 
Lütfen Resimdeki kodu yazınız
 

Kocaeli Haberleri Tavsiye Formu

Bu Haberi Arkadaşınıza Önerin
İsminiz
Email Adresiniz
Arkadaşınızın İsmi
Arkadaşınızın E-Mail Adresi
Varsa Mesajınız
Güvenlik KoduLütfen Resimdeki kodu yazınız