konak
ozturk group
KENT YAPI
Breau
cagingoz
KIRALIK IS MERKEZI
ekomini
ARIGUN MOBILYA
Kızılkaya

Güncel

Elma hakkında bilmedikleriniz !

ELMA HAKKINDA BİLMEDİKLERİNİZ ! Elma, gülgiller familyasından kültürü yapılan Malus Domestica adlı meyve türüdür.Eski Türkçede alma diye bilinen adının, meyvenin rengi olan al (kırmızı)dan geldiği bil

4 Şubat 2014 Saat: 15:15
YORUM YAPTavsiye EtYazdır

Bu haber 130 kez okunmuştur

Elma hakkında bilmedikleriniz !
Elma hakkında bilmedikleriniz !

ELMA HAKKINDA BİLMEDİKLERİNİZ !

Elma, gülgiller familyasından kültürü yapılan "Malus Domestica" adlı meyve türüdür.Eski Türkçe'de "alma" diye bilinen adının, meyvenin rengi olan "al" (kırmızı)'dan geldiği bilinmektedir.

Besin değeri çok yüksek olan elmayı kırmızı, sarı ve yeşil renkler de görmekteyiz.

Elma'nın Vitamin ve Mineralleri :

A, C, E ve B grubu vitaminlerin yanı sıra kalsiyum, potasyum, magnezyum, fosfor ve sodyum gibi mineralleri bünyesinde bulundurur.Pektin içeriğinden söz ettiren elma hem çözünür(pektin) hem de çözünmez posa açısından olduça zengindir.

Besin Değeri ve Porsiyon Ölçüsü :

Bir orta boy elma, yaklaşık 100 gram dediğimiz, 1 porsiyon meyve olarak adlandırılır.1 Orta boy elmada 15 gram karbonhidrat ve 60 kalori enerji değeri vardır.Bu nedenle günde 1 elma günlük vitamin ve mineral ihtiyacımızın karşılamasında önemli yer tutar.

Besleyici Değeri Yüksek Olan Elmanın Faydalarına Baktığımızda :

Elmanın içinde bulundurduğu A vitamini ve C vitamini birer anti-oksidandır.Anti-oksidan içeriği sayesinde elma bağışıklık sitemimizi güçlendirerek bizi hastalıklara karşı korur.

Elmanın içeriğindeki quercetin, kateşin, phloridzin ve chlorogenic asit güçlü antioksidanlardandır.100 gram elmanın antioksidan aktivitesi 1500 mg C vitamininin antioksidan etkisine eşittir.Yani elmada C vitamini yaklaşık 5,7 mg kadar olmasına rağmen 1500 mg C vitamini varmış gibi bizi korur.

Lif ve flavanoidlerin sindirim sistemi üzerine etkilerini unutmamak lazım.Bağırsak floramızı korur ve bağırsak peristaltizmini (hareketlerini) artırarak dispepsi (sindirim güçlüğü ve hazımsızlık) gibi şikayetlerimizi ortadan kaldırmaya yardımcı olur.Konstipasyonu (kabızlığı) önler.

LDL kolesterol, kan yağlarından biridir.130 mg/dl nin altında olması gerekir.Eğer sizin ki yüksekse buraya dikkat! Elmanın içerisndeki çözünmeyen lif, LDL kolesterolü tutarak vücuttan atar, çözünen lif olan pektin ise karaciğerde üretilen LDL kolesterol miktarını azaltır.İçindeki pektin maddesi kötü kolesterolü (LDL)’yi düşürdüğü gibi fenolik bileşiklerle birlikte, iyi kolesterol (HDL) oranını yükseltir.

Kalp hastalıkları ve damar sertliğine karşı koruyucudur.

Romatizma, gut hastaları günde 1 adet elma mutlaka tüketmelilerdir.

Ayrıca elmanın kokusu sinir sistemini üzerinde olumlu etkiler göstererek, rahatlatır ve gevşetir.

Besleyici değerinin yanında Hiperemesis Gravidarum'a (Hamilelikte bulantı ve kusmaya) iyi geldiği için özellikle hamileler günde en az 1 elma tüketmelidir.

Elma Nerelerde Kullanılır? Elmayı Nasıl Tüketmeliyiz?

Elma çiğ olarak yenebileceği gibi kompostosu, sirkesi, pekmezi ve çayı yapılabilir, ayrıca taze sıkılmış olarak suyu da kullanılır.Hatta kek ve kurabiye yapımında kullanılabilir.

Elmayı kabukları ile yemek hem daha besleyici hem de içerisinde bulunan lif sayesinde sindirim sistemi açısından daha yararlıdır.

Saklama Koşulları :

Meyve ve sebze uzun süreli depolanması genelde besin değerlerinde kayba sebep olur.Fakat, elma hemen hemen tüm soğuk depolarında 5-6 ay boyunca flavonoid içeriği korur.

YORUMLAR Üye Girişi

Bu Habere Yorum Yapılmadı. İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz? 
Lütfen Resimdeki kodu yazınız
 

Kocaeli Haberleri Tavsiye Formu

Bu Haberi Arkadaşınıza Önerin
İsminiz
Email Adresiniz
Arkadaşınızın İsmi
Arkadaşınızın E-Mail Adresi
Varsa Mesajınız
Güvenlik KoduLütfen Resimdeki kodu yazınız